سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت:

مشکل تامین واگن کشور را تا پایان برنامه ششم توسعه حل می کنیم

منصور معظمی گفت:با افزایش توان تولید بخش خصوصی به دنبال ایجاد خودکفایی در حوزه صنایع ریلی هستیم.

به گزارش خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران در حاشیه امضای توافقنامه مشترک ریل سازی با شرکت آلستوم فرانسه گفت:شرکت آلستوم یکی از بزرگترین شرکت های فعال در حوزه صنایع ریلی در کل دنیا است و ما توانستیم بعد از چند ماه مذاکرات این توافقنامه را به امضا برسانیم.

وی در ادامه افزود:بر اساس برنامه ششم توسعه وتاکید دولت برای توسعه صنعت ریلی و مصوبه شورای اقتصادی در جهت تولید سالیانه ۲هزار واگن جدید،ایدرو موظف شد تا از طریق این مشارکت به اهداف مورد نظر دست یابد.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت تصریح کرد:بر اساس برآوردهای صورت گرفته نیاز به تولید سالانه ۸۰۰۰واگن در سال وجود دارد و ما هم از نظر تکنولوژی و هم مالی ،توان تولید این میزان واگن را نداریم.

معظمی اضافه کرد:آثار مثبت برجام را می توان بوضوح در صنعت دید و در حوزه صنایع ریلی ،با استفاده از توان داخلی و به حداکثر رساندن توانمندی بخش خصوصی به دنبال تولید حداکثری ملزومات و تجهیزات مورد نیاز این صنعت هستیم.

مدیرعامل سازمان ایدرو با اشاره به بسته شدن قرارداد دیگری در حوزه صنایع ریلی ،اعلام کرد:امیدواریم حداکثر تا پایان برنامه ششم توسعه ،مشکل تامین واگن در کشور را حل کنیم.

انتهای پیام/

ایجاد خودکفایی در حوزه صنایع ریلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.