سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

ائمه جمعه باید برای تقویت قوای سه گانه تلاش کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ائمه جمعه باید برای تقویت قوای سه گانه تلاش کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام سیدرضا تقوی در همایش ائمه جمعه استان فارس در شهرستان سپیدان گفت: ائمه جمعه باید برای حمایت و تقویت قوای سه گانه اعم از دولت، مجلس، قوه قضاییه و همچنین نهادهای رسمی نظام تلاش کنند.


وی افزود: ما نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه داریم، ما از دولت، مجلس، و قوه قضاییه و نهادهای رسمی دفاع می کنیم اما در مقابل نقد هم می کنیم، ما نمی گذاریم نهادهای نظام تضعیف شوند اما قوا و نهادهای نظام خودشان هم باید به شکلی عمل کنند که موجب تضعیف خودشان نشوند.


حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه نماز جمعه، پشتیبان اقتدار امروز کشور است، ادامه داد: ما از سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی هم حمایت می کنیم، به ویژه از سپاه که امروز مورد هجمه قرار دارد.


وی با اشاره به هجمه های گسترده ای که علیه نهادهای دینی و انقلابی می شود، بیان کرد: ما هر سال یک مجلس قدردانی از همسران ائمه جمعه برگزار می کنیم و چه هجمه ها که به این کار نشد از جمله اینکه بودجه آن از کجا تامین می شود اما امروز کسی از نشست ها و سمینارهای عریض و طویلی که در گرانترین هتل ها برگزار می شود چیزی نمی گوید.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد: انتقاد می شود که چرا مردم به حج می روند و پول خود را به عربستان می برند، مگر ما مشکل اشتغال، بیکاری و فقر نداریم، اما کسی نمی گوید که آن هفت میلیون جمعیتی که در طول سال برای خوشگذرانی به ترکیه، تایلند و دوبی می روند پول آنها در کجا خرج می شود؟


حجت الاسلام تقوی اظهار داشت: برخی افراد هر موضوعی را که به دین و دیانت و رهبری متصل باشد، مورد حمله قرار می دهند.


وی با اشاره به اینکه امروز در حدود 900 شهر کشور نماز جمعه اقامه می شود، گفت: باید روی نماز جمعه سرمایه گذاری بیشتری کنیم، چرا که نماز جمعه یک جریان ولایی است و بر محور ولایت شکل گرفته و ائمه جمعه مفسر و مبین اندیشه ولی امر مسلمین هستند، آنان سعی می کنند که معارف اسلامی و آموزه های فرهنگ دینی را برای مردم تبیین و تفسیر کنند.


حجت الاسلام تقوی افزود: در نماز باید مسائل سیاسی مطرح شود و اطلاعات امامان جمعه نیز باید به روز باشد تا بتوانند پدیده های سیاسی را تجزیه و تحلیل کنند و اگر اطلاعات امام جمعه ای به روز نباشد در این بخش نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: اینکه عده ای زمزمه کنند چرا ما باید با آمریکا مخالف باشیم در حالی که بسیاری از کشورها ارتباط دارند، این غلط است، امام جمعه باید مواضع نظام را تفسیر و تبیین کند، اما اینکه فلان حزب یا جریان چه می گوید خودشان باید پاسخگو باشند.

 

وی بیان کرد: اینکه فتنه خط قرمز نظام است و فتنه فتنه گران در نظام جایی ندارد این موضع نظام است و ما هم با شلوغ کاری و تهدید عقب نمی نشینیم و ائمه جمعه هم باید با ادبیات قاطع و مستند این مطالب را بیان کنند.
انتهای پیام/ر


نماز جمعه، پشتیبان اقتدار امروز کشور است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.