سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

ناایمنی در مجتمع های کاشان خطر بالقوه برای شهروندان کاشان است

معاون عملیات و آموزش پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري کاشان گفت: بیشتر مجتمع های تجاری و اداری شهر کاشان از ایمنی کامل برخوردارنیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد توکلی، در گفت وگوباخبرنگاران گفت: این مساله یک خطر بالقوه بزرگ برای شهروندان محسوب می‌شود.

وی، با تاکید بر اینکه از این خطر بیخ گوش شهروندان به راحتی نمی توان عبورکردافزود:آتش‌سوزی مجتمع‌های تجاری در سراسر کشور یکی از معضلات ایمنی شهرها است.

به‌گفته‌وی، به عنوان نمونه در شهر کاشان ، آتش‌سوزی مجتمع های تجاری صفویه و به تازگی مجتمع ولی عصر و چند نمونه دیگر این نواقص را بار دیگر به همه گوشزد کرد.

توکلی، تصریح کرد :این مشکلاتی است که بخشی از آن قرار است با اجرای مقررات ملی ساختمان برطرف شود.

توکلی با تاکید براینکه مجتمع‌های تجاری ،اداری و پاساژهایی که در حال حاضر در کاشان  فعالیت می‌کنند، مورد تائید سازمان آتش‌نشانی نیستند گفت : این مکان‌ها چه از نظر معماری و چه از نظر تجهیزات در وضعیتی نیستند که بتوان عنوان یک ساختمان ایمن را برایشان انتخاب کرد.

وی افزود :مشکلات مربوط به معماری این ساختمان‌های تجاری بیشتر در مورد آنهایی دیده می‌شود که دو دهه یا سه دهه از  عمر ساخت آن می‌گذرد با این حال مشکل تجهیزات و برخی نواقص دیگر در تمام ساختمان‌های تجاری وجود دارد.

به‌گفته‌وی، سازمان آتش‌نشانی درچندین مورد  موکد برای تمام این ساختمان‌ها بازدیدهای کارشناسی انجام داده و دستورالعمل ایمنی ویژه آن مکان ها صادر وبه آنها ابلاغ نموده است.

توکلی،  در ادامه با اشاره به اینکه ایمنی، بهداشت، سلامت، صرفه اقتصادی و بایسته‌های اجتماعی در ساختمان‌ها از جمله مسائلی هستند که موضوع مقررات ملی ساختمان را تشکیل می‌دهند، افزود:مقرراتی که پنج سال پس از وقوع زلزله رودبار و منجیل و به دنبال احساس خطر مسئولان و کارشناسان از وضعیت ایمنی ساختمان‌ها تنظیم شد و تا امروز قرار است پاسخگوی این نیازهای مختلف در عرصه ساخت و ساز باشد.

وی گفت : مبحث سوم مقررات ملی ساختمان بخشی از این آیین‌نامه است که به مساله حفاظت ساختمان‌ها از حریق می‌پردازد.

به‌گفته‌وی، تصرف‌های تجاری و ساختمان‌های بلند هر کدام ضوابطی برای ایمنی از حریق در این مجموعه دارند که به نظر می‌رسد در مورد مجتمع‌های بزرگ تجاری موضوعیت دارند.

توکلی افزود :ساختمانهای  تجاری اداری که امروز ساخته می‌شود، باید امکاناتی از جمله سیستم اعلام و اطفای حریق، مسیرهای فرار بر اساس ضوابط، خروجی‌‌هایی با عرض مناسب، وسایل تهویه دود و آلاینده‌ها و ... را داشته باشد.

وی گفت: غیر از آن ساختمان‌های جدید طبق ضوابط باید مصالح غیرقابل اشتعال به کار برده و در نازک‌کاری‌ها هم مسائل ایمنی را رعایت کنند. 

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.