سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دزفول؛

خسارت گرمای شدید به باغات و محصولات تابستانه دزفول

گرمای شدید تابستان امسال به باغات مرکبات و محصولات تابستانه شهرستان دزفول خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی کرمی، معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول در این خصوص گفت: گرمای شدید هوا که در برخی روزهای تابستان به بالای 50 درجه نیز رسید خسارت های زیادی به محصولات تابستانه بویژه باغ های مرکبات وارد کرده است.

 

وی با بیان اینکه خسارت های وارد شده به محصولات تابستانه به ویژه باغات مرکبات مشهود است و سرشاخه درختان مرکبات براثر شدت گرما و تابش نور خورشید خشکیده شده بیان داشت: کلیه باغات مرکبات دزفول بطور نسبی دچار خسارت شده اند ولی باغ های پیرتر بیش تر از باغ های جوان دچار خسارت شده اند که میزان خسارت و شاخص آن ها از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی در دست بررسی است.

 

کرمی به کشاورزان شمال خوزستان توصیه کرد بر آبیاری محصولات زراعی و باغی نظارت بیش تری داشته باشند و آبیاری به صورت شبانه صورت گیرد تا در فصل گرما محصولات کمتر دچار آسیب شوند.

 

رئیس هواشناسی صفی آباد دزفول نیز در این خصوص اذعان داشت: در حال حاضر دمای هوای دزفول 45درجه است که نسبت به دیروز همین زمان 2 درجه کاهش داشته است.

 

وی رطوبت نسبی هوای کنونی دزفول را 11 درصد اعلام کرد و افزود: حداکثر دمای هوای 24 ساعت گذشته دزفول در سایه 50 درجه و حداقل دمای آن 27 درجه بوده است .

 

کرمی اظهار کرد: درجه اشعه فرابنفش خورشید بین یک تا 10 می باشد که از درجه 4مضر می باشد، این درحالی است که در دمای کنونی درجه اشعه فرابنفش در دزفول بیش از 10 است که بسیار مضر است، لذا به شهروندان بویژه کشاورزان توصیه می شود طی روز از تردد غیرضروری اجتناب کنند و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از کلاه، دستکش و کرم ضد آفتاب استفاده نمایند.

 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.