سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

سالانه 3 هزار تن محصول زراعی در بهکده رضوی تولید می شود

سالانه 3 هزار تن محصولات زراعی از قبیل گندم ، جو ، ذرت علوفه ای ، یونجه ، زیره ، کلزا و گوجه فرنگی در شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی تولید می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت : در سال جاری 370 تن گندم و جو ، 2 تن زیره برداشت شده و پیش بینی می شود حدود 550 تن یونجه خشک ، 2هزار تن ذرت علوفه ای و هندوانه بذری نیز برداشت شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت : این شرکت دارای هزار و 319 هکتار اراضی قابل کشت بوده که 819 هکتار آن آبی و 500 هکتار دیم می باشد و در سطح 200 هکتار از اراضی شرکت از روش آبیاری بارانی و تیپ استفاده می شود و پیش بینی می شود در سال جاری در حدود 140 هکتار از اراضی دیگر شرکت نیز تحت پوشش سیستم آبیاری تحت فشار قرار گیرد .

وی افزود : بهکده رضوی دارای 4 حلقه چاه آب ، 4 رشته قنات و 1 چشمه با مجموع آب بدهی 180 لیتر در ثانیه می باشد.

وی گفت : جهت استفاده بهینه از منابع آبی موجود در شرکت ، نسبت به احداث یک باب استخر به حجم 110 هزار مترمکعب اقدام گردیده است.

گفتنی است: شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی در حال حاضر دارای 396 نفر سهامدار و در یک منطقه ایزوله به مساحت حدود 63 هزار هکتار تأسیس گردیده است و عمده فعالیتهای این شرکت در حوزه گوسفندداری ، گاوداری ، زراعت و باغبانی می باشد.

انتهای پیام/ا

هزار و 319 هکتار از اراضی بهکده رضوی قابل کشت است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.