سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

نصب دوربین کنترل سرعت برای مهار تصادف در محور شهرضا به سمیرم

محور شهرضا به سمیرم یکی از محورهای پرحادثه است و نیاز مبرم به دوربین کنترل سرعت در جلسه مدیریت بحران شهرضا عنوان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در منازل و ساختمان‌های چند طبقه، اظهار داشت: ادارات خدمات‌رسان باید قبل از ارائه خدمات به منازل و املاک چند طبقه با آتش‌نشانی و شهرداری هماهنگی کنند تا از ایمن بودن ساختمان مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه پیشگیری در مدیریت بحران بسیار مهم است، افزود: اگر قرار است یک ساختمان چند طبقه ساخته شود باید از ابتدا بر روی آن مهندس ناظر و ناظر تأسیسات نظارت کند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی باید بر ساختمان‌های چند طبقه نظارت کند، اذعان کرد: رعایت موارد ایمنی و آتش‌نشانی باید در ساختمان‌ها الزامی شود، چراکه ایمن بودن ساختمان‌ها بسیار مهم است و باید نخست نظام مهندسی تائید کند و بعد پایان ساخت داده شود.

وی با اشاره به ورودی‌های منتهی به شهرستان شهرضا، بیان داشت: ورودی‌های شهر باید از سیمای مناسب برخوردار باشد و به زودی گردنه پوده شهرضا از نخاله‌های ساختمانی پاکسازی می‌شود.

گلابی با بیان اینکه با یک اقدام انقلابی باید تمامی ورودی‌های منتهی به شهر از نخاله‌های ساختمانی پاک شود، اضافه کرد: پلیس ساختمان و پلیس راه باید با کامیون‌هایی که اقدام به ریختن نخاله می‌کنند، برخورد کنند.

وی با تأکید بر اینکه گردنه پوده باید به یک پارک کوهستانی تبدیل شود، مطرح کرد: منطقه چغاد شهرضا باید به یک منطقه گردشگری تبدیل شود، چراکه بزرگ‌ترین تفرجگاه از حیث درخت این منطقه است.

فرماندار شهرضا در ادامه عنوان کرد: ادارات ذی‌ربط با محوریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید در راستای تبدیل منطقه چغاد به یک منطقه گردشگری جلسه‌ای را برگزار کنند و این مسأله را بررسی کنند.

وی با انتقاد از اینکه کمتر از 5 درصد از معدن‌های شهرستان مربوط به افراد شهرضایی است، گفت: حق واگذاری معادن با شهرضا نیست و با استان است، البته اعتراض خود را نسبت به واگذاری معادن اعلام کردیم اما استان هم اعلام کرده این امر کشوری بوده و در سایت ثبت‌نام انجام می‌شود.

گلابی با اشاره به تصادفات در محور شهرضا به مبارکه و اخذ 700 میلیون تومان اعتبار همراه با قیر رایگان برای این جاده، ادامه داد: باید کارشناسان راهور و راهسازی از محور سمیرم به شهرضا بازدید کرده و نقاط حادثه‌خیز را بررسی کنند.

وی با اشاره به وجود بحران آب در شهرضا، تصریح کرد: در راستای حل بحران آب در شهرضا جلسات متعددی برگزار شده و سعی کردیم آب را در شهرضا جیره‌بندی نکنیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در حال حفر چاه هستیم تا به آب برسیم، بیان کرد: در شهرضا با بحران بد مصرف کردن آب روبه‌رو هستیم، درست نیست که ماشین را با آب شرب بشوئیم همچنین نباید باغچه‌های منازل با آب شرب آبیاری شود.

حبیب‌الله صادقی در ادامه جلسه با اشاره به تصادفات محور شهرضا به سمیرم، گفت: با توجه به اینکه در محور شهرضا به سمیرم تنها کد اورژانس کهرویه مستقر است و نظر به اینکه مجروحان در حادثه بیش از 3 یا 4 نفر است، کدهای امداد شهرضا به محل حادثه اعزام می‌شود.

وی بیان کرد: اعزام آمبولانس‌های شهرضا به محور سمیرم سبب افزایش زمان رسیدن کدها بر بالین بیمارها و مصدومان که در شهر نیاز به خدمات دارند، می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرضا تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرضا دو کد اورژانس دارد و با اعزام آمبولانس‌ها به محور شهرضا، سمیرم شهر خالی از آمبولانس می‌شود و این امر سبب تأخیر در امدادرسانی به مردم شهر می‌شود که به دنبال آن نارضایتی مردم را شدت می‌بخشد.

عبدالرضا میرزایی، رئیس پلیس‌راه اصفهان-شیراز در ادامه جلسه مطرح کرد: در محور شهرضا به سمیرم روزانه بیش از سه فقره تصادف اتفاق می‌افتد که مجروحان زیادی را این تصادفات به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باید از طریق راهداری و حمل و نقل نسبت به ایمن‌سازی این محور با نصب دوربین‌های ثبت تخلف و نصب تابلوها و علایم هشدار دهنده، اقدام شود تا تصادفات را در این محور کاهش دهیم.

مهدی رفیعی در ادامه جلسه با اشاره به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در اطراف شهر، گفت: در صورتی که پلیس راه مشخصات کامیونی که نخاله‌های ساختمانی را غیرمجاز تخلیه می‌کند به اداره حمل‌ و نقل پایانه‌ها دهد با آن‌ها برخورد قاطع می‌کنیم.

رئیس اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرضا با بیان اینکه در نقاط حادثه‌خیز شهرستان اقدام به نصب تابلوهای هشداردهنده کرده‌ایم، افزود: به‌ زودی دوربین کنترل سرعت در محور شهرضا به سمیرم نصب می‌شود.

وی در پایان گفت: ایمنی تردد از مهمترین وظایف سیستم حمل و نقل کشور است، چراکه بخش راه و حمل و نقل یک وزنه مهم در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تأکید دارند و این امر زیربنای توسعه و تولید است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.