سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در همایش مهندسی مکانیک در ساخت وساز شهری مطرح شد؛

روشن شدن اهمیت تاسیسات ساختمان با پیچیده شدن ساخت وساز‌ها در کشور

سازمان نظام مهندسی استان تهران نخستین کنفرانس ملی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری را با هدف افزایش بهره وری ساختمان و کاهش مصرف انرژی را در روز‌های سوم و چهارم مرداد ماه در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عابدی ترکی دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک در ساخت و ساز شهری در نشست خبری امروز گفت: ما در کشور بیش از400 نفر عضو داریم که در سازمان نظام مهندسی کل کشور در ۷رشته تخصص عمران، تاسیسات برق، نقشه برداری و ترافیک و شهرسازی به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی تصریح کرد: یکی از رشته‌های مهم ساختمان بحث تأسیسات ساختمان است که این صنعت با آرامش و ایمنی و بهره وری آن را در جهت ارائه خدمات بهتر انجام می‌دهد.

ترکی ادامه داد: اهمیت صنعت تاسیسات در واقع با پیچیده شدن ساختمان روز به روز مشخص می‌شود که از جمله آن سیستم آب و فاضلاب و سیستم تهویه و سیستم هوشمند و آسانسور است. در همین راستا سازمان نظام مهندسی استان تهران این کنفرانس را به مدت دو روز (۳یا ۴) مرداد ماه برگزار می‌کند.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم با کمیته شورای سیاست گذاری، کمیته اجرایی، علمی و صنعت انجام شده است. همچنین طراحی و راه اندازی سایت کنفرانس انجام شده، به طوریکه بیش از700 نفر از مهندسین این بخش ثبت نام کرده اند.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیان کرد: در کنار این کنفرانس نمایشگاه توانمندی‌ها که نقش راهبری بازار را دارند برگزار خواهد شد، همچنین کارگروه تخصصی برای ارتقای پایه برگزار می‌شود.

در این راستا علی دوستی، دبیر بخش صنعت همایش با اشاره به زمان شروع تشکیل کار گروه کنفرانس اظهار داشت: مقرر شده تا نشست‌هایی درخصوص خلاأهای موجود در این حوزه صنعتی، تأسیسات و دانش مهندسی آن کارگاه برگزار کنیم.

وی افزود: براساس آنچه گفته شد، همایشی را تشکیل دادیم که از استادان به نام در حوزه صنعت، مدیران عاملان و کارآفرینان سررشته تأسیسات حضور دارند.

دوستی تصریح کرد: حدود ۴۰ شرکت و حتی نمایندگی جهت حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر صنعت کمیته اظهار داشت:  ۲۰ شرکت در کنفرانس‌ها حضور فعال دارند که برای پر کردن این خلأ آموزشی در کمیته صنعت با همکاری‌های علمی حضور حدود ۱۷ کارگاه آموزشی را ن‌هایی کردیم.

دوستی توضیح داد: این نشست‌ها در زمینه نقش مهندسان مکانیک در زیرساخت شهری، ایمنی، بهداشت و سازمان‌ها برگزار خواهند شد.

تقویت دانش و ارتقای خدمات فنی و مهندسی راهگشای توسعه نظام مهندسی ساختمان

صدر واقفی دبیر علمی کمیته همایش گفت: تعدد برگزاری کنفرانس‌ها در کشور وجود دارد، اما ما در این کنفرانس سعی کردیم تا نسبت به سایرین متفاوت عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: با اطمینان می‌توان گفت که بزرگترین تفاوت این کنفرانس با دیگر همایش‌ها این است که سازمان نظام مهندسی کشور به عنوان متولی صنعت سازمان با همکاری این سازمان در استان تهران برگزار کننده این کنفرانس هستند که به عنوان اولین کنفرانس ملی مهندسان مکانیک در ساخت و ساز شهری برگزار می‌شود.

واقفی اظهار داشت: دغدغه ما در برگزاری این کنفرانس این است که یک خروجی مناسبی برای مهندسان مکانیک داشته باشیم.

دبیر علمی کمیته همایش یادآور شد: سعی کردیم تا از پتانسیل سازمان‌ها، انجمن‌ها و دانشگاه‌های مختلف کشور استفاده کنیم و درنهایت حدود ۶۰ نفر از استادان متخصص در این رشته دعوت کردیم تا با ما همکاری کنند و قادر به بالابردن سطح علمی باشیم.

وی افزود: اساس کار و دانش بحث خروجی از کنفرانس است و هدف اصلی ما این بود که با این کنفرانس بتوانیم نشست‌هایی تخصصی‌تر در کارگاه‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح علمی مهندسین مکانیک در کشورمان داشته باشیم.

دبیر علمی کمیته در ادامه نشست گفت: از زمان شروع تشکیل کارگروه کنفرانس برای وجود خلأهای موجود کارگاه‌ها، نشست‌هایی را برگزار  و  اقدام به تشکیل کمیته صنعت کردیم که در رشته تاسیسات در حال فعالیت است.

وی در خاتمه افزود: تعداد مقالات ارسالی کنفرانس حدود ۱۴۵ مقاله بود که هر مقاله برای ۳ اساتید و داوران متخصص ارسال شد و طی این بررسی‌ها حدود ۸۸۸ مقاله مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت ۳۰ مقاله برای این کنفرانس پذیرفته شد . در این کنفرانس در کنار بنر‌ها ، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی ارائه خواهیم داد و بقیه موارد هم به عنوان مجموعه کتابچه کنفرانس ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.