سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله اعرافی ؛

دشمن از حوزه‌های علمیه زخم‌خورده است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نفوذ فکری حوزه‌های علمیه در اتفاقات و حوادث جهانی،‌ گفت: دشمن از حوزه‌های علمیه زخم‌خورده است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت:  به همان اندازه که حوزه‌های علمیه در جایگاه رفیعی قرار دارند، به همان میزان نیز خطرات آن را تهدید می‌کند که حوزه باید هوشیاری خود را حفظ کند.

وی بابیان اینکه دشمن از حوزه‌ها زخم‌خورده است گفت: حوزه در دهه چهارم حیات خود در قم شخصی مانند امام راحل را به دنیا معرفی کرد که گفتمان‌های معاصر جهان را دچار انحطاط و تحول کرد و دشمن در این شرایط خوب می‌فهمد و روی آن برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نفوذ فکری حوزه‌های علمیه در اتفاقات و حوادث جهانی تصریح کرد: مراکز علمی دنیا هزینه‌های میلیاردی می‌کنند تا به تفکر و اندیشه حوزه‌ها دست پیداکرده و با آن مقابله کنند که این موضوع لزوم برنامه‌ریزی و مقابله‌به‌مثل را ایجاب می‌کند.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی از درون حوزه‌ها به‌وجود آمده است، گفت: حضور روحانیت در عرصه سیاست، قدرت و تحولات فرهنگی و تأثیرات دیگر حوزه انقلابی در معادلات بین‌المللی و داخلی، ضرورت هوشمندی و آمادگی حوزه‌ها را نشان می‌دهد.

اعرافی ادامه داد: رسالت مهم امروز حوزه‌ها انقلابی‌ماندن است و حوزه انقلابی حوزه‌ای است که تمدنی فکر کرده و به دنبال تشکیل تمدن باشد و از پوسته شریعت خارج شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به زمینه‌های سیاسی بودن اسلام تصریح کرد: اسلام دین سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست و قوانین و نظامات سیاسی جزئی از اسلام بوده و سیاست را نمی‌توان از حوزه جدا کرد.

وی پاسخگویی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های  حوزه‌های علمیه دانست و گفت: برگزاری 600 درس خارج در قم و دیگر درس‌های خارج در استان‌های دیگر باید طوری مدیریت شود تا پاسخگوی مسائل روز باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فعالیت حوزه‌ها در عرصه بین‌الملل باید پررنگ‌تر باشد و همچنین حوزه انقلابی باید مردمی بوده و جدایی از مردم سبب منزوی‌شدن آن خواهد شد.

وی همراهی و نقادی همزمان حوزه‌ها در معضلات اجتماعی را یکی دیگر از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه‌های علمیه برشمرد و گفت: دشمن‌شناسی، حساس بودن در برابر نفوذ‌، آزاداندیشی و حاضر بودن در تمامی صحنه‌های راهبردی جامعه مؤلفه‌های اصلی یک حوزه در تراز انقلاب است.

وی با اشاره به ویژگی‌های کارساز بسیج در تفکر حوزه انقلابی خاطرنشان کرد: وظیفه حوزه در عرصه بسیج، تربیت مجاهدان و فرماندهان جان‌برکف برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و جبهه مقاومت است و امروز بسیج‌های مردمی در عراق و سوریه از این تفکر الگو گرفته‌شده و وظیفه روحانیت عمق بخشیدن به این اندیشه است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت روحیه انتقادی در پیشبرد برنامه‌ها تصریح کرد: در ساختار جدید حوزه و در مدیریت کلان آن به روحیه نقدپذیری و ارتقاء فرهنگ بسیجی توجه ویژه‌ای شده و برای آن‌ها ده‌ها طرح و ایده در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ت 

دشمن از حوزه های علمیه زخم خورده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.