شرکت "پرپل نتورک" از حدود 22 هزار کاربر برای استفاده از خدمات اینترنتی ثبت نام کرد. اما شرط این شرکت برای استفاده از اینترنت رایگان این بود که هر کاربر باید به مدت 2 هفته خود را وقف انجام خدمات اجتماعی کند؛ خدماتی همچون "جمع آوری فضولات حیوانات از پارکهای محلی، تربیت سگها و گربه های ولگرد خیابانی، باز کردن انسداد فاضلابها با دست ، تمیز کردن توالتهای سیار در رویدادها و جشنهای محلی، رنگ آمیزی پوستههای حلزونها برای قابل رویت شدن، کندن آدامسهای کف خیابان" و ....
گرچه در نهایت مشخص شد که این ترفند، شوخیای بیش نبوده و هدف این شرکت تنها آگاهسازی کاربران بوده اما کاربران به این موضوع اذعان کردند که کاملا در جریان شرایط مورد نظر شرکت ارائهدهنده اینترنت نبوده و با دقت آن را مطالعه نکردهاند و طبیعتا هیچیک از آنها زیر بار پذیرش و انجام آن نرفت.
این شرکت برای کاربرانی که پس از استفاده از اینترنت رایگان حاضر به انجام این خدمات بودند جایزهای نیز در نظر گرفت اما از بین 22 هزار کاربری که ثبت نام کرده بودند تنها یک نفر حاضر به انجام این کار شد. شرکت "پرپل نتورک" میگوید هدف از این شوخی این بوده که نشان دهد افراد تا چه اندازه نسبت به آنچه که به صورت آنلاین امضا و توافق میکنند بی توجه و نا آگاهند و اینکه این شرکت نسبت به خدمات شهری تا چه حد اهمیت قائل است.
انتهای پیام/