سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید معتمدی/ نمونه‌ی بارز یك مسلمان انقلابی

شهید معتمدی نمونه‌ی بارز یك مسلمان انقلابی، با تقوا و پرهیزگار بود كه به عنوان صدای رسای كارگران، تا لحظه شهادت مدافع حقیقی قشر كارگران بود.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید معتمدی سال 1327 در شهر شیراز در میان خانواده ای آشنا با فرهنگ و معارف اسلامی و بیگانه با مظاهر فریبنده فرهنگ غربی به دنیا آمد.
سابقه مبارزات مخفی شهید معتمدی به 15خرداد سال 1342 و آغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) باز می‌گردد. او در آن سال با آنكه نوجوانی بیش نبود، اما تلاش می‌‌كرد تا اعلامیه‌های حضرت امام را پیدا و آن را پس از مطالعه، تكثیر و بین دوستان خود منتشر كند.

 

 

 

در سال 47 پس از گذراندن دوره متوسطه به دانشگاه راه یافت و در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه فنی تهران موفق به اخذ مدرک مهندسی گردید.
مبارزات خویش را از همان دوران دانشجویی شروع کرد و نقش بسزایی در افشاگری ماهیت رژیم شاهی داشت.
در سال 52 موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی مکانیک گردید. شهید معتمدی در تمامی مراحل زندگیش همه هم و غمش اسلام و پیشبرد انقلاب عظیم تحت رهبری امام خمینی(ره) بود. پس از مواضع حزب جمهوری اسلامی با شناختی که نسبت به شهید مظلوم بهشتی داشت در دفتر حزب ثبت نام و مشغول خدمت بود

اشرف بروجردی هسمر شهید معتمدی می‌گوید : «غلامعلی همواره و در همه مراحل زندگی‌اش {به فکر} اسلام و پیشبرد انقلاب عظیم اسلامی ایران بود. او در متن انقلاب بود و زندگی‌اش را وقف انقلاب کرده بود»

شهید معتمدی نمونه‌ی بارز یك مسلمان انقلابی، با تقوا و پرهیزگار بود كه به عنوان صدای رسای كارگران، تا لحظه شهادت مدافع حقیقی قشر كارگران بود. او سرانجام در هفتم تیر سال 1360 به دست منافقین كوردل در انفجار دفتر مركزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

 

البته پسر شهید معتمدی ، دکتر امیر معتمدی معاون آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر خرداد ماه سال 94 که در صدر هیاتی هفت نفره از سازمان جوانان هلال احمر کشورمان برای گذراندن یک دوره آموزشی به رم سفر کرده بودند در حین اقامه نماز ظهر به علت ایست قلبی درگذشت.


انتهای پیام/

شهیدی که صدای رسای کارگران بود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.