سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مناسب‌سازی منزل معلول خوانساری که 17 سال در کما بود

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوانسار گفت: مناسب سازی منزل معلول در کمای خوانساری و به کارگیری پرستار با دستور مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بهروز حمیدپور به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد: بهزیستی خوانسار در 4 حوزه توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و مشارکت مردمی فعالیت دارد.

وی افزود: در حوزه توانبخشی به 500 معلول در زمینه جسمی حرکتی، دهنی، اعصاب و روان، ناسنوا و نابینایان خدمات رسانی انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خوانسار گفت: در حوزه اجتماعی به 250 خانواده بی‌سرپرست و بدسرپرست خدمات مختلفی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه پیشگیری اداره بهزیستی خوانسار پویا وفعال است، خاطرنشان کرد: کلاس آموزشی پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و مهارت‌های زندگی برای اقشار مختلف در سطح شهر و روستای خوانسار برگزار شده است.

حمیدپور با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، یادآور شد: در سال گذشته 20 کلاس آموزشی، و 25 نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در شهر خوانسار برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری غربالگری شنوایی و بینایی انجام می‌شود، اذعان داشت: در زمینه بینایی سنجی کودکان 3 سال 6 سال سن با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سطح روستا و شهر خوانسار معاینه می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار بیان کرد: اگر کودکی در زمینه بینایی و شنوایی دچار مشکلات حادی باشد به پزشک متخصص برای درمان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه مشارکت‌ها بهزیستی خوانسار پل ارتباطی بین خیرین و مددجویان تحت حمایت است، متذکر شد: در حال حاضر با همکاری خیرین 14 مسکن برای مددجویان تحت حمایت در حال ساخت است که از این تعداد 2 مسکن مددجویی به  اتمام رسیده و 2 مورد دیگر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جمیدپور عنوان داشت: خانواده‌هایی که دو معلول دارند  از سوی راه و شهرسازی خوانسار به صورت رایگان زمین واگذار شده است و از سوی سازمان بهزیستی  32 میلیون تومان  وام بلاعوض پرداخت می‌شود، تا 6 ماهه آینده این معلولین صاحب خانه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت  وام خود اشتغالی به مددجویان زمینه اشتغال و خودکفاشدن انان فراهم شده است، اضافه کرد: سال گذشته 18 مورد وام اشتغال‌زایی به مددجویان در زمینه دام‌داری، کشاورزی، خدمات و تولیدات گیاهی  پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی خوانسار با بیان اینکه در هفته بهزیستی مرکز مشاوره آوای درون و یک منزل مددجویی  افتتاح شده است، اذعان داشت: با پیگیری فرماندار خوانسار انجمن خیرین پیشگیری از اعتیاد در خوانسار تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه با حضور فرماندار به صورت مستمر از خانواده مددجویان تحت حمایت بهزیستی بازدید و مشکلات آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: 20 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت برای بیمه بازنشستگی به اداره تأمین اجتماعی معرفی شدند.

جمیدپور با بیان اینکه در سال گذشته 85 مورد از روستاییان از خدمات بیمه روستایی بهره‌مند شدند، تأکید کرد: چنانچه کارفرما از سوی بهزیستی تسهیلات خوداشتغالی دریافت کند موظف پس از بکارگیری  مددجوی تحت حمایت بهزیستی 5 سال حق بیمه شخص را نیز پرداخت کند.

وی در پایان ابراز داشت: یکی از مددجویان بهزیستی خوانسار فرزند معلولی دارد  که 17 سال در کما به سر می‌برد و در هفته بهزیستی با بازدیدی که از سوی مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، مدیرکل امور بانوان استانداری و فرماندار اصفهان انجام شد، مناسب‌سازی منزل مددجوی و استخدام پرستار دائم برای شخص معلول از سوی مدیر کل در دستور کار قرار گرفت.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.