سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

گشایش پسین بازار هنری در شیراز

پسین بازار هنری شیراز به منظور حمایت از تولیدات هنرمندان در بوستان بعثت آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد همتی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: پسین بازار هنری روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته و تعطیلات رسمی از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در بوستان بعثت برپا می‌شود.


وی افزود: تلاش شده تا فضایی ایجاد شود که پایگاهی ثابت برای اقتصاد فرهنگ و اقتصاد حوزه صنایع دستی و هنر با هزینه کم برقرار شود تا همه مردم بتوانند استفاده کنند.


همتی از برپایی کارگاه‌های عملی ثابت و دائمی در این بازار برای تعدادی از رشته‌های اصیل هنری و صنایع دستی که در حال از بین رفتن است خبر داد و بیان کرد: این رشته‌های هنری شامل خاتم‌سازی، شیشه‌گری، قلم‌زنی، منبت و معرق است.


وی با بیان اینکه این رشته‌های هنری به صورت رایگان به مردم آموزش داده می‌شود، اظهار داشت: پسین بازار هنری و آموزش‌های رشته‌های مختلف هنری، برنامه‌ای است که با استقبال خوب مردم مواجه شده است و شهروندان شیراز می‌توانند با مراجعه به این پسین بازار هنری از لذت خرید در تابستان بهره‌مند شوند.


رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه پسین بازار هنری شیراز تا پایان شهریور ماه برپا خواهد شد، گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار و تقویت مشاغل خانگی و معرفی و احیای رشته‌های مختلف صنایع دستی از جمله اهداف این برنامه است.


همتی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ میز هنری در پسین بازار هنری شیراز برپا می‌شود، تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان رشته هنر، برخی از خیریه‌ها، انجمن‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در برپایی این غرفه‌ها و اجرای این برنامه مشارکت دارند.
انتهای پیام/ر

بهره مندی شهروندان شیرازی از برپایی پسین بازار هنری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.