سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لیندسی گراهام: توقف برنامه حمایت سیا از معارضان سوری، یعنی تسلیم محض در برابر اسد، روسیه و ایران +تصاویر توییت

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با انتشار چندین پیام توییتری به گزارش‌ها درباره دستور ترامپ به مقامات سیا برای توقف برنامه محرمانه تسلیح و آموزش نظامی معارضان سوری واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با انتشار چندین پیام توییتری به گزارش‌ها درباره دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، به مقامات سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) برای توقف برنامه محرمانه مسلح کردن و آموزش نظامی معارضان سوری واکنش نشان داد.

گراهام در این پیام‌های توییتری توقف برنامه محرمانه سیا برای حمایت از معارضان سوری را به ضرر شورشیان و شرکای عربی آمریکا خواند و افزود با توقف این برنامه به موقعیت واشنگتن در منطقه خاورمیانه لطمه شدیدی وارد خواهد شد. 

گراهام در ادامه این پیام توییتری نوشت: اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، به معنای تسلیم محض (آمریکا) در برابر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، روسیه و ایران خواهد بود. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، یک پایتخت عربی دیگر (دمشق) در اختیار ایرانی‌ها قرار خواهد گرفت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با انتشار مطلبی به نقل از یک منبع رسمی در دولت آمریکا نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به برنامه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا برای مسلح کردن معارضان سوری پایان داده است. این منبع رسمی که واشنگتن پست نامی از او نبرده است، به این روزنامه گفت دونالد ترامپ برنامه محرمانه سیا را برای مسلح کردن و آموزش آنچه مخالفان میانه روی دولت بشار اسد خوانده می شد، پایان داده است.

گفته می‌شود ترامپ تصمیم لغو برنامه آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) را حدود یک ماه پیش و در نشستی که در دفترش با «مایک پمپئو» رئیس سیا و نیز «مک مستر» مشاور امنیت ملی داشت، اتخاذ کرده است. این دیدار پیش از نشست ترامپ با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور آمریکا در شهر هامبورگ آلمان و در حاشیه نشست گروه بیست بوده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، این برنامه یکی از عناصر اصلی سیاستی بود که دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا سال 2013 میلادی به منظور فشار بر بشار اسد برای کناره گیری از قدرت آغاز کرد. این در حالی است که حتی حامیان این برنامه نیز پس از استقرار نیروهای نظامی روسیه در سوریه، درخصوص موفقیت آن ابراز تردید می‌کردند. 

 

 

 

 بیشتر بخوانید؛

واشنگتن پست: ترامپ به برنامه محرمانه سیا برای مسلح کردن معارضان سوری پایان داده است

 

 

انتهای پیام/

انتقاد گراهام از توقف برنامه محرمانه سیا برای حمایت از معارضان سوری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.