سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تابش در مراسم افتتاح پروژه درمانی اردکان:

تامین اجتماعی پویا، عامل عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مردم اردکان تامین اجتماعی پویا را عامل عدالت و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست که باید چتر حمایتی‌اش برای امنیت مردم گسترده شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران مجلس، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان امروز (پنجشنبه 29 تیر ماه) با حضور ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند پروژه مهم سرمایه‎گذاری و درمانی را در این شهرستان کلنگ‌زنی و افتتاح کرد.

وی در این مراسم ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به توصیه ائمه اطهار برای خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از کار آنها گفت: مسلما اقداماتی که امروز آغاز یا به مرحله بهره‌برداری می‌رسد در همین راستا بوده و امیدوارم مورد رضایت حضرت حق و مردم قرار گیرد.

 تابش با بیان اینکه امروز برخورداری مردم از نظام تامین اجتماعی کارآمد و خوب، جزو وظایف اصلی حکومت ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: تامین اجتماعی پویا، عامل عدالت و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی است که باید چتر حمایتی خود را برای امنیت خاطر مردم بخصوص کارگران و اقشار آسیب پذیر بگستراند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ۴۷۰ میلیارد تومان بودجه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۶ است، هر چند بودجه هنگفتی محسوب می‌شود اما هزینه‌کردهای سرسام‌آوری نیز برای این سازمان پیش بینی شده است و باید تعادلی در این دو مقوله ایجاد شود تا سازمان تامین اجتماعی بتواند وظایف و کارکردهای خود را به خوبی ایفا نماید.

رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: امروز بحث انرژی‌های نو که جزو پروژه‌های زیست محیطی است، در دنیا مورد توجه جدی قرار گرفته و این مهم در استان یزد نیز با توجه به میانگین بالای روزهای آفتابی، از ظرفیت اجرایی بالایی برخوردار است که باید از طرف دولت مورد حمایت قرار گیرد و بستر حضور بخش خصوصی نیز بیش از گذشته فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به حرکت شتابان هرم سنی به سمت سالمندی در کشور گفت: نرخ سالمندی در کشور بنا بر آمار سال ۱۳۹۵حدود ۸/۳ درصد است که این میزان در استان یزد ۹/۳ درصد برآورد شده و باید برای نیازهای سالمندان از قبیل بهداشت، تغذیه و غیره اقدامات علمی صورت گیرد و مراکز تحقیقاتی همچون مرکز تحقیقات سالمندی اردکان باید سیاستگذاری و برنامه ریزی مورد نیاز را انجام دهد.

نماینده مردم اردکان همچنین بر سنجیدن همه جوانب پروژه‌ها برای شروع عملیات اجرایی یا افتتاح آن تاکید کرد و افزود: باید از انجام کارهای نمایشی پرهیز و  خواستار اتمام پروژه‌ها بر اساس زمان بندی تعریفی شد.

گفتنی است؛ با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ نماینده مردم اردکان، رئیس سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از مدیران استان یزد و شهرستان اردکان؛ پروژه های نیروگاه خورشیدی 10مگاواتی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و پلی کلینیک تخصصی آیت الله خاتمی(ره) با اعتبار ۵ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

کلنگ زنی سه پروژه‌ درمانی در اردکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.