سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علویان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

400 میلیون نفر در جهان حامل ویروس هپاتیت هستند

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: بیش از 400 میلیون نفر از مردم دنیا ناقل ویروس هپاتیت B بوده و بیشتر در مناطق توسعه نیافته زتدگی می کنند.

موید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران در گفت و گو با حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: هپاتیت به شکل ویروس در بدن ظاهر می‌شود و نوع بی آن در اثر بروز عفونت ایجاد شده و عامل مهم نارسایی کبد و سیروز کبدی محسوب می‌شود.


وی بیان کرد: افرادی که دچار بیماری هپاتیت B  هستند مثل سایر انسان‌ها می‌توانند زندگی عادی خود را داشته و همچنین تشکیل خانواده بدهند، ولی به طور کلی باید دستورات بهداشتی را کاملا رعایت کنند و از مصرف دخانیات و غذا‌های چرب جدا پرهیز کنند.


علویان عنوان کرد: هپاتیت B بیشتر در مناطق مدیترانه، استرالیا، اروپای غربی و چین و قسمتی از خاورمیانه شیوع پیدا می‌کند و این عارضه پس از سل و مالاریا شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا محسوب می‌شود.


وی تاکید کرد: ۹۰ درصد از ناقلین ویروس هپاتیت B در مناطق توسعه نیافته وجود دارند و میزان شیوع این بیماری از ۵ درصد به 2 درصد رسیده است و علت این کاهش واکسیناسیون هپاتیت بی در بین نوزادان و کودکان و همچنین افراد بزرگسال است.


علویان گفت: در حدود ۴۰۰ میلیون نفر از مردم دنیا حامل ویروس هپاتیت B هستند که امیدواریم با واکسیناسیون افراد طی سال‌های آینده میزان شیوع این بیماری کاهش یابد.

 

انتهای پیام/

کنترل شیوع هپاتیت B  در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.