سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

94 درصد آب شرب روستاهای کرمان از منابع آب زیر زمینی

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تقریبا 94 درصد آب شرب روستاهای این استان از منابع آب زیر زمینی تامین و 6 درصد باقی مانده از منابع آب سطحی همچون چشمه ها استحصال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید جمالی زاده گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تامین آب شرب 2 هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار را که شامل 225 هزار مشترک است را به عهده دارد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 16 هزار نفر از روستائیان از خدمات این شرکت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته میانگین دبی چاه های روستاها 25 لیتر بر ثانیه بود افزود: در حال حاضر این میزان دبی به 11 و نیم لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی روستاهای استان کرمان اینک از 526 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 43 رشته قنات تامین می شود.

جمالی زاده نیز با بیان اینکه بارندگی های ماه های اخیر تاثیر چندانی روی منابع آب زیر زمینی نگذاشته است خاطرنشان کرد: تاثیر عمده بارندگی های سنواتی بر روی آب های سطحی همچون چشمه ها و قنات ها است که تنها 6 درصد منابع آب روستاها را تامین می کند.

وی با بیان اینکه میانگین عمق چاه های آب در سطح استان کرمان حدود 95 متر و بیشترین آنها بالای 350 متر است افزود:تقریبا تمام ظرفیت منابع چاه های آب استان 6 هزار و 94 لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام/ح

94 درصد آب شرب روستاهای کرمان از منابع آب زیر زمینی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.