سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

همدان میزبان جشنواره منطقه ای غذا

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری جشنواره منطقه ای غذا در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با افزود: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان از 18 تا 20 مردادماه در همدان برگزار خواهد شد.

 وی به هدف برگزاری این جشنواره اشاره کرد واظهار داشت: معرفی وترویج غذاهای بومی، برندسازی رستوران‌ها و معرفی آشپز و سرآشپزها را از جمله اهداف برگزاری این است.

خاکسار معرفی غذاهای سنتی و دمنوش‌ها ، انواع پیش غذاها و دسرها و معرفی افرادی که تاکنون فرصت بروز استعداد خود را نداشتند را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.

 معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد:  دراین جشنواره موسیقی سنتی وبومی 4 استان شرکت کننده  نیز اجرا خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش پیش‌بینی شده است،خاطر نشان کرد: در بخش نمایشگاهی هم  فعالان بخش خصوصی غرفه‌هایی را ایجاد خواهند کرد که در آن سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی را عرضه می کنند.

 خاکسار با اشاره به اینکه دراین جشنواره که  درقالب  سه بخش پیش غذا و دسر، غذا و نوشیدنی با یکدیگر رقابت خواهند کرد ادامه داد: از استان 3 غرفه بعنوان برترین‌ها ی استان نیز حضور دارند ورقابت خواهند کرد.

این مسئول اضافه کرد:در این مدت نیزکارگاه‌های آموزشی در یک دوره برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاوه برحضور استادان کشور از استان همدان هم دو داور استانی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ ج

 جشنواره منطقه ای غذا در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.