سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

بهره برداری از تاسیسات فرآورش گاز هنگام تا پایان امسال

تاسیسات فرآورش گاز هنگام تا پایان امسال به بهره برداری می رسد .

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،شهسوار ارغش سرپرست منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت : این تاسیسات ظرفیت فرآورش روزانه 80 میلیون فوت مکعب گاز ‌طبیعی دارد .
وی افزود : با بهره برداری از این تاسیسات مشعل میدان هنگام در جزیره قشم خاموش می‌شود وعلاوه بر تامین گاز نیروگاه‌های قشم مولد، تولید همزمان آب و برق مپنا و صنایع جزیره قشم، گاز مازاد آن برای تامین نیاز نیروگاه بندرعباس ارسال می شود.
سرپرست منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت : همچنین با بهره برداری از این طرح در مدت زمان کمتر از یک سال کل هزینه سرمایه‌گذاری بازگشت داده می‌شود .
شهسوار ارغش افزود: ساخت صنایع جدید افزایش ظرفیت تولید گاز منجر به تحولات اقتصادی و عمرانی گسترده‌ای در سطح جزیره می شود .
وی گفت : حجم ذخایر هیدروکربورى در میادین قشم و سواحل دریایی اطراف آن حدود ٤٠ تریلیون فوت مکعب گاز و حدود سه میلیارد بشکه نفت خام است .
سرپرست منطقه عملیاتی قشم در شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به تولید روزانه 2 میلیون مترمکعب گاز از میدان گورزین در جزیره قشم افزود: با تکمیل مراحل نصب تجهیزات و خط لوله در دو حلقه چاه این میدان، ظرفیت تولید روزانه گاز افزایش می‎یابد.
ارغش گفت : با وجود 17 میدان هیدروکربوری سلخ، تفتان، توسن، دوست کوه، هالور، فروز، هنگام، صالح شمالی، هرمزها در آینده با توسعه این میادین، قشم به یکی از هاب‌های تولید گاز در خلیج فارس تبدیل خواهد شد.
طرح ساخت مجتمع فرآورشی نفت و گاز هنگام از مهرماه سال ۸۹ آغاز شد .
انتهای پیام/ر

خاموش شدن مشعل میدان هنگام تا پایان امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.