سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریک دیرهنگام ترزا می به عبادی بخاطر آزادسازی موصل

در حالی که بیش از یک هفته از آزادسازی موصل می‌گذرد، نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در تماسی تلفنی با همتای عراقی خود پاکسازی این شهر را تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ‌ ترزا می‌، نخست وزیر انگلیس، بر حمایت این کشور از حفظ وحدت و یکپارچگی عراق تاکید کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ترزا می‌ در گفتگوی تلفنی با حیدر عبادی گفت حمایت انگلیس از دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور به ویژه در زمینه تجهیز و آموزش آنان ادامه خواهد داشت.

او به حیدر عبادی گفت: «ما از وحدت و یکپارچگی عراق حمایت می‌کنیم و هر اقدامی که به وحدت این کشور آسیب بزند برای ما پذیرفتنی نیست و ما خواهان عراقی واحد، امن و باثبات برای همه شهروندان عراقی هستیم».

بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، ترزا می‌در گفتگو با حیدر عبادی پیروزی‌های اخیر نیروهای امنیتی عراق، آزاد سازی شهر موصل و شکست گروه داعش در این شهر را تبریک گفت و شجاعت عراقی‌ها و نیروهای امنیتی این کشور در مقابله با گروه داعش را ستود».

حیدر عبادی نیز در این گفتگوی تلفنی از ترزا می و رویکرد کشورش در حمایت از عراق تشکر کرد.

او افزود عراق شکست سنگینی به تروریست‌های داعش وارد و توان آنان را در جذب تروریست‌ها تضعیف کرد و این کار با شجاعت و جانفشانی ملت عراق، همکاری ساکنان شهرهای آزاد شده و استقبال خوب مردم این شهر‌ها از نیروهای عراقی به دست آمد.

نخست وزیر عراق در ادامه بر عزم دولت در ادامه عملیات آزادسازی بقیه مناطق تحت اشغال داعش و حمایت از ارتقای توان نظامی نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

حیدر عبادی دیروز در کنفرانس خبری در بغداد برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان در سپتامبر آینده را غیرقانونی خواند و تاکید کرد جدایی اقلیم کردستان از عراق به نفع کرد‌ها نیست.

انتهای پیام/

ترزا می آزادسازی موصل را تبریک گفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.