سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

تنها راه بیرون رفتن از مشکلات فرهنگی جامعه انس با قرآن است

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند بر لزوم هم‌افزایی در انجام فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود مصباح ،مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند با تأکید بر اهمیت تدبر و انس با قرآن گفت: قرآن زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم می‌کند و همه مسلمانان در سایه آیات نورانی این کتاب آسمانی باید تکامل یابند.

وی تمسک به قرآن و اهل‌ بیت(ع) را تنها راه برون ‌رفت از معضلات اجتماعی در دنیای امروز دانست و افزود: جوامع اسلامی با توجه به فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های کشورهای غربی، در این برهه از زمان دچار معضلات و مشکلات اجتماعی و سیاسی بسیاری هستند و تنها راه‌حل برون رفت از آن برگشت‌پذیری به سبک زندگی قرآنی و توسل و انس به آیات نورانی و اهل‌ بیت(ع) است.

وی اظهار داشت: با توجه به وجود برنامه ها  و فعالیت‌های قرآنی در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف نظیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه و دانشگاه و... یک تقویم اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی شهرستان لازم به نظر میرسد تا هم افزایی در این فعالیت‌ها وجود داشته باشد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوندبا اشاره به اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: پیگیری و تحقق اهداف و سیاست‌های منشور قرآنی در سطح شهرستان، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی برای فعالیت‌های قرآنی، تحقق فرهنگ قرآنی در حوزه مدیریت شهرستان ، تقویت و گسترش انس با قرآن و ترویج قرآن در حوزه فرهنگ عمومی از جمله اهداف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

مصباح گفت: لازم است بررسی شود در کدام عرصه‌ها فعالیت کمتری وجود دارد، همچنین قسمت‌هایی که می‌توان به هم‌افزایی رسید را احصا کرد و در جهت تقویت فعالیت‌های قرآنی پیش رفت.

انتهای پیام/ ش

رفع مشکلات فرهنگی جامعه با قرآن

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.