سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

ثبت 5 هزار و 956 ولادت در رفسنجان در سال 95

دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان گفت: در سال 95 در شهرستان رفسنجان 5 هزار و 956 ولادت ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ فرشته زمانی دبیر طرح پوشش وقایع حیاتی استان کرمان گفت: در سال 95 در شهرستان رفسنجان 5 هزار و 965 مورد ولادت داشتیم که 5 هزار و 919 مورد در مهلت قانونی ثبت شده‌است.

وی با بیان اینکه در شهرستان رفسنجان تنها مشکلی که وجود دارد، استقرار مأمور در زایشگاه نیک‌نفس است گفت : استقرار مأمور در این مکان می‌تواند در تسریع کار ارباب‌رجوع برای ثبت ولادت و ارائه خدمات مؤثر باشد و همچنین ولادت در مهلت قانونی به ثبت برسد

کارشناس‌ مسئول اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمان افزود : با توجه به اینکه 78 درصد ولادت‌های شهرستان در زایشگاه نیک‌نفس انجام می‌شود، اما پس از گذشت دو سال که تفاهمنامه امضا شده، هنوز امکان استقرار مامور برای ثبت ولادت ها میسر نشده است.

زمانی رفسنجان را یکی از شهرستان‌های بزرگ و پایه استان کرمان دانست و گفت: آمار این شهرستان در آمار جمعیت استان اثرگذار است و ضرورت دارد، فرماندار این شهرستان نسبت به استقرار مأمور ما در بیمارستان نیک‌نفس تذکر لازم را بدهد.

زمانی به ثبت 1130 مورد فوتی در شهرستان رفسنجان اشاره و افزود : از این تعداد 1086 در مهلت قانونی و 31 مورد بعد از یک‌ سال ثبت شده است.

وی گفت : در روستاهای رفسنجان با مشکل ثبت فوت مواجه هستیم که لازم است بخشداران جلسه‌ای با دهیاران برگزار کنند و تذکرهای لازم را بدهند تا گزارش فوتی‌ها زیر 10 روز به اطلاع برسد و در مهلت قانونی ثبت شود.


کارشناس‌ مسئول اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمان افزود : کمیسیون جعل کشور، کرمان را یکی از استان‌هایی معرفی کرده که باید 100 درصد پوشش صدور شناسنامه‌ای مکانیزه داشته باشد، این درحالی است که رفسنجان تنها 35 درصد از سهمیه‌ای را که برای آن مشخص شده، توانسته است، جذب کند.

 

انتهای پیام/س

ثبت 5 هزار و 956 ولادت در رفسنجان در سال 95

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.