سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهادکشاورزی:

افزایش 12.5درصدتولید کلزا در بوکان

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال میزان تولید دانه روغنی کلزا در این شهرستان 12.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ،صلاح الدین حقگویی گفت: امسال از آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط مراکز خرید دولتی در این شهرستان تاکنون، 321 تن کلزا از تولیدکنندگان کلزا کار بوکان خریداری شده است.

وی ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته 26 تن کلزا در شهرستان خریداری شده بود که این رقم به علت افزایش قابل توجه سطح زیرکشت آن از رشد بسیار مطلوبی برخوردار شده است.

وی اضافه کرد: امسال برای حمایت از کلزا کاران شهرستان بوکان یک تن و 609 کیلو گرم بذر همراه با 11 دستگاه ردیفکار کشت کلزا با تعرفه دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه کلیه اراضی زیر کشت کلزا توسط دولت بیمه رایگان شده اند، اظهار کرد: محصولات تولیدی کلزا در شهرستان بوکان به صورت تضمینی و هر کیلو به ارزش 27 هزار و 830 ریال از کشاورزان و توسط اداره تعاون روستایی خریداری شده است.

امسال بیشترین سطح زیر کشت این محصول به ترتیب مربوط به شهرستان های پلدشت و خوی در شمال استان آذربایجان غربی بوده و بقیه نیز در شهرستان های نقده، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ و مهاباد در جنوب این استان است.

 

 انتهای پیام/ع

افزایش تولید کلزا در بوکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.