سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

برگزاری مراسم شعر عصر بزرگ کرمانشاه

بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده در تالار غدیر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  ؛ عصر شعر بزرگ کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده توسط انجمن ادبی غزل و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در تالارغدیر کرمانشاه برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم، گرامیداشت شخصیت های فرهنگی استان را یکی از کارهای بسیار پسندیده دانست و افزود: ادیب هنرمند عناصری را که برای تولید یک مضمون و انتقال آن به مخاطب لازم است رعایت می کند.

حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: اگر تسلط به قواعد بازی، توجه به جایگاه زبان و پرورش این دو، بکار گیری تساهل و تسامح در تولید مضامین رعایت شود بدون شک می تواند مخاطبین بسیاری را جذب کند.

وی افزود: زبان هویتی متنی و مضمون هویت زبانی است که اگر این عناصر چهارگانه رعایت نشود در واقع ارزشی را که باید برای خود و حفظ زبان قائل شود، نشده است.

حجت الاسلام جعفری گفت: در مواجهه با جامعه و ارتباطاتی که داریم زبان تنهاترین عنصر ارتباطی است که می تواند با مخاطب ارتباط مقبولی برقرار کند.

وی عناصر عمومی از قبیل تخیل و فطرت را در تولید اثری هنری موثر دانست و بیان کرد: همچنین عوامل  پیرامونی که در اطراف انسان وجود دارد تاثیر بسزایی در تولید یک اثر شعری و ادبیاتی دارد.

حجت الاسلام جعفری به نقش رسانه ها در تولید اثر هنری اشاره کرد و افزود: امروز در دنیا اگر ادبیات با همه عناصر درونی و بیرونی در عرصه رسانه قرار بگیرد می تواند هم تاثیر مثبت و هم منفی داشته باشد.

وی از شمس علیزاده به عنوان یک شخصیت هنری و ادبی استان کرمانشاه یاد کرد و اظهار داشت: ایشان توانسته است با هنرمندی، همه عناصر را در کنار هم قرار دهد و از خود یک شخصیت مولد ادبی بسازد.

 

 در این مراسم بسیاری از شعرای بزرگ استان حضور داشتند و به غزل خوانی پرداختند.

 

انتهای پیام/پ

 

عصر شعر بزرگ کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت استاد علی شمس علیزاده

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.