سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر ورزشی باشگاه سایپا؛

برخی بازیکنان ایرانی 10 مدیر برنامه دارند

حسین خوش نظر گفت: زمانی که هیچ یک از زیر ساخت های فوتبال ایران اصولی نیست بازیکنان نباید برای دریافت مبالغ حرفه ای ادعایی داشته باشند.

حسین خوش نظر در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقادات مهدی ترابی از باشگاه سایپا و اظهارات او مبنی بر اینکه مسئولان باشگاه از لحاظ مالی زیر توافقاتشان با این بازیکن ملی پوش زده اند، بیان کرد: مهدی ترابی در سال 94 قراردادش را به مدت 5 فصل با سایپا تمدید کرد و البته باشگاه در 2 سال اخیر مبلغ قرارداد او را تا حدی افزایش داده است اما می خواهم کلی صحبت کنم و قصد واکنش نشان دادن به صحبت های ترابی را ندارم.

او ادامه داد: فوتبال ایران تنها در ظاهر لقب حرفه ای را یدک می کشد اما فوتبال حرفه ای قواعدی دارد. فوتبال در دنیا صنعتی سود ده است و باشگاه ها با علم به این امر اقدام به سرمایه گذاری می کنند. کدام باشگاه در ایران به سوددهی رسیده است. 10 سال پیش گفتم که قدرت دلال ها در فوتبال ما از بازیکنان بیشتر شده است و این روند همچنان ادامه دارد. اعتقاد دارم زمانی که یک بازیکن 10 مدیر برنامه دارد و مسئولان باشگاه ها نمی دانند با چه فردی مذاکره کنند احتمال دارد چنین بحث هایی هم پیش آید.

خوش نظر خاطرنشان کرد: در فوتبال حرفه ای قیمت بازیکنان براساس معیارهای مشخص و عملکرد آن ها در طول یک فصل افزایش می یابد. با احتساب بازی های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا هیچ کدام از بازیکنان لیگ ایران در طول فصل بیشتر از 35 تا 40 بار به میدان نمی روند. در چنین شرایطی بازیکنانی که بیش از نیمی از بازی های تیمشان را از دست داده اند، چگونه می توانند ادعای افزایش چند برابری مبلغ قرارداد خود را داشته باشند.

مدیر ورزش قهرمانی باشگاه سایپا با اشاره به درخواست های غیر معقول بازیکنان لیگ برتری برای افزایش مبلغ قراردادشان بیان کرد: هر بازیکنی بر مبنای توانایی ها و عملکردش باید خواستار افزایش مبلغ قراردادش شود. آیا منطقی است که یک مهاجم با به ثمر رساندن سه گل در طول یک فصل از مسئولان باشگاهش بخواهد قراردادش را تا 2 میلیارد تومان افزایش دهند؟ به اعتقاد من همانگونه که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مبلغ قراردادها را منتشر می کنند، باید کمیته ای هم برای اعلام قیمت واقعی بازیکنان، براساس میزان کارایی آن ها تشکیل دهند. باور کنید بازیکنانی را سراغ دارم که در یک سال صفر دقیقه هم برای تیمشان بازی نکرده اند اما درخواست می کنند مبلغ قراردادش تا سه برابر افزایش یابد. بهانه آن ها هم برای بازی نکردن اینست که مربی اعتقادی به سبک بازیشان نداشته است. اگر این بازیکنان کیفیت خوبی داشته باشند، مربی بدون دلیل آن ها را نیمکت نشین و سکو نشین نمی کند. نمی دانم بازیکنان و مدیران برنامه بر چه اساسی چنین درخواست هایی دارند.

خوش نظر ادامه داد: برای عقد قراردادها باید برمبنای شرایط کشورمان پیش برویم و اگر روند فعلی تداوم یابد به مشکل می خوریم. سایپا جزء باشگاه های خوش حساب فوتبال ایران است و کمتر تیمی می تواند مانند سایپا قرارداد بازیکنانش را پرداخت کند. تیم های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس در سال های اخیر با کمک سامانه هواداری توانسته اند هزینه هایشان را تامین کنند.

او با تاکید بر مشکلات ساختاری فوتبال ایران گفت: حقیقتا در فوتبال به ظاهر حرفه ای ایران چند تیم ورزشگاه اختصاصی دارند؟ کدام باشگاه ها می توانند به راحتی از درآمد بلیت فروشی و فروش پیراهن بازیکنان خود استفاده کنند؟ هیچ یک از راه های درآمدزایی برای باشگاه های ایرانی فراهم نیست. بنابراین تنها دم از حرفه ای بودن فوتبال کشورمان می زنیم.

خوش نظر ادامه داد: در تمام دنیا حامی مالی دنبال باشگاه ها می دود اما در ایران کاملا برعکس است و باشگاه ها دنبال حامیان مالی هستند. شاید در کل لیگ برتر نهایتا شش تیم از لحاظ مالی مشکل خاصی نداشته باشند. در فوتبال حرفه ای دنیا تمام تیم ها ورزشگاه اختصاصی دارند اما ایرانی ها باید برای برگزاری بازی هایشان ورزشگاهی را اجاره کنند و به مسئولان آن ورزشگاه پول بدهند. حتی پرسپولیس و استقلال هم نمی توانند از فروش پیراهن بازیکنان خود درآمد کسب کنند. بنابراین تا زمانی که شرایط زیرساختی ما درست نشود، ره به جایی نمی بریم. کار این فوتبال به جایی رسیده که مدیران برنامه درمورد تمام مسائل بازیکن تحت قرارداد با باشگاه تصمیم می گیرند. فوتبال ایران با این وضعیت به ورشکستگی می رسد.

سرپرست سابق تیم فوتبال سایپا با اشاره به دومین صعود متوالی تیم ملی به جام جهانی گفت: تمام فوتبالی ها از این موضوع خوشحال هستند. علاقه داریم تیم ملی هردوره به جام جهانی صعود کند و پرچم کشورمان در این رقابت ها بالا برود اما باور کنید تا زیرساخت هایمان درست نشود، نمی توانیم به آینده امیدوار بمانیم. فوتبال این مملکت و جوانانش را دوست دارم و به کار کردن برای آن ها افتخار می کنم. جوانان زیادی برای بالارفتن پرچم ایران جان خود را از دست داده اند و به همین دلیل همه باید برای سربلندی فوتبال ایران بجنگیم. امیدوارم در آینده ایران را در تمام زمینه ها از جمله فوتبال، پویا و سرافراز ببینیم.

انتهای پیام/

قراداد ترابی در سال 94 برای پنج فصل تمدید شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.