سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار حاجی زاده در یادواره شهدای شرق تهران عنوان کرد؛

موفقیت‌عملیات‌موشکی به خاطر ٣ دهه تبعیت‌ سپاه از مقام معظم رهبری است/ جزئیات عملیات موشکی

حاجی زاده گفت: سپاه از طریق ستاد كل نیروهای مسلح گردش كاری را تقدیم فرمانده كل قوا كرد و ایشان با آن موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار علی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب أسلامی در مراسم یادواره شهدای شرق تهران و ٤٠ شهید مسجد لیلة القدر كه عصر امروز ٢٧ تیر در  این مسجد برگزار شد، گفت: در همه جای كشور اسلامی ما برگزاری چنین مراسم هایی به سنت تبدیل شده كه این جای شكر دارد، چرا كه در این گونه جلسات مردم با آرمان های امام و شهدا تجدید پیمان مَی كنند.

 

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینكه در این جلسات باید مسائل روز مطرح شود، تا بتوان با اهداف انقلاب همسو شد، ادامه داد: امروز نظام سلطه بیشتر از هر زمان دیگری توطئه می‌كند و امروز این توطئه ها پیچیده تر شده و اركان اصلی قدرت كشور، یعنی اقتدار رهبری و یكپارچگی ملت را هدف گرفته است. ما باید شرایط را دقیق تشخیص داده و وضعیت را درك كنیم و مسائل انقلاب را تبیین و دستیار رهبری باشیم.

 

وی با تاكید به این موضوع كه در گذشته ضریب نفوذ فضای مجازی به میزان امروز نبود، افزود: دشمن از این فضا استفاده میكند تا یكپارچگی ملت و اقتدار رهبری را مورد هجوم قرار دهد و باید گفت تضعیف اقتدار رهبری، تضعیف ملت و تضعیف ملت، تضعیف اقتدار رهبری است.

 

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح كشور خود را جدای از ملت نمی دانند، یادآور شد: در جنگ جهانی اول ایران اعلان بی طرفی كرد، اما همه به كشور ما هجوم آوردند.

وی افزود: در جنگ كویت علیه عراق كه همه كشورهای جهان وارد منطقه شدند و ده ها ناو هواپیمابر آوردند و حتی برخی كشورهای عربی و غیر عربی در آن شركت كردند با وجود این كه در كشور دو دیدگاه حمایت از صدام و جنگ با أمریكا و قرار گرفتن كنار آمریكا و یكسره كردن كار صدام وجود داشت، اما مقام معظم رهبری هر دو را كنار زدند و دوباره اعلان بی طرفی كردند اما این بار هیچ حمله ای به كشور نشد و حتی اجازه عبور موشك های آنها برای هدف قرار دادن بغداد از جنوب ایران داده نشد.

 

وی عنوان كرد: هر دو اعلان بی طرفی بود اما در دومین اعلان چون قدرت نظامی پشتوانه اراده سیاسی بود،  اما با وجود جنگ در عراق، داخل ایران آرامش حاكم بود.

 

سردار حاجی زاده با اشاره با عملیات موشكی لیلة القدر علیه مواضع داعش افزود: در كشوری چون ایران كه در احاطه ناامنی است، بعد از ٥ یا ٦ سال یك اتفاق رخ می‌دهد و سوالی كه مطرح می‌شود، این است كه این امنیت از كجا امده است؟ اگر كمك مستشاری ایران به خصوص نیروی قدس سپاه نبود به جای درگیری در فاصله هزاران كیلومتری باید در داخل ایران می جنگیدیم.

 

فرمانده هوافضای سپاه با بیان این كه در گروه تروریستی داعش از همه كشورها حضور دارند، گفت: اگر فعالیت های ارتش و سپاه نبود، امنیت در كشور برقرار نمی شد.

 

وی درباره حادثه تروریستی تهران عنوان كرد: انفاقی در كشور رخ داد، اما ایران ساكت نماند و در اولین اقدام آن ٥ تروریست به هلاكت رسیدند و سپس اعضای مرتبط با داعش را در كشور دستگیر كردند، اما این پایان ماجرا نبود و نیاز به جواب كوبنده تر بود.

حاجی زاده ادامه داد: سپاه از طریق ستاد كل نیروهای مسلح گردش كاری را تقدیم فرمانده كل قوا كرد تا عقبه تروریست ها را در منطقه دیر الزُّور هدف قرار دهد و مقام معظم رهبری طی فرمانی اعلام فرمودند با ان موافق هستند به شرط ان كه افراد غیر نظامی آسیب نبینند.

 

سردار حاجی زاده با بیان این موضوع كه این پیام رهبری هزاران پیغام دارد، اظهار داشت: این عملیات یك جنگ كلاسیك عیله یك منطقه مشخص نبود و نیاز به اطلاعات دقیق داشت. زمانی كه ما از سردار سلیمانی درخواست اطلاعات كردیم وی ٦٠ هدف را به ما ارائه دادند كه نشان از اشراف اطلاعاتی سپاه دارد.

 

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینكه تمامی مراحل حملات موشکی قبل، همزمان و بعد از عملیات با پهپاد كنترل می شد، ادامه داد: عملیات لیلة القدر از بعد اجرا، ایران را در حد یك ابر قدرت نشان داد.

وی با بیان اینکه مگر می شود این كار را بدون برنامه ریزی قبلی انجام داد، اظهار داشت: انجام چنین عملیاتی به خاطر ٣ دهه تبعیت بی چون و چرا سپاه از مقام معظم رهبری است و مجانی به دست نیامده است.

 

وی افزود: اگر امروز با اقتدار كاری انجام می شود و دشمن سكوت می‌كند و یا می‌گوید باید برنامه موشكی خود را محدود كنید، به راحتی به دست نیامده و یا اگر در حوزه هایی چون پهپاد به قدرت جهانی بدل شده‌ایم فقط به خاطر تبعیت از رهبری است.

 

سردار حاجی زاده با اشاره به حادثه منا و فرمایشات مقام معظم رهبری در بهشهر افزود: حركات سیاسی باید پشتوانه داشته باشد در غیر این صورت با حرف خالی كاری انجام نمی شود. درست است كه در حوزه اقتصاد و فرهنگ و سیاست مشكل داریم اما همه قابل حل است.

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به سخنان رهبرانقلاب در نماز عید فطر در خصوص حمله موشكی، افزود: در این عملیات ملت، دولت و مجلس به خوبی به صورت یكپارچه در كنار هم ایستادند، كه باید در تمامی موارد این گونه باشد، نباید بر روی مسائل به اجتهاد خود عمل كنیم. ما اگر دلی متحد شویم همه مشكلات حل می شود.

 

وی تصریح كرد: با توجه به این كه امروز توسط دشمن در فضای مجازی مورد هجوم هستیم، باید مراقب باشیم و حواس خود را جمع كنیم. در همین عملیات موشكی هنوز دو موشك بر روی لانچر بود اما خبر شلیك در فضای مجازی پخش شد كه نشان از سرعت و ظرفیت این فضا دارد. ما باید مطیع فرامین مقام معظم رهبری باشیم.

 

سردار حاجی زاده گفت: امروز برای حل مشكلات باید دولت، مجلس و ملت دست به دست هم دهیم و هر چه از این اتحاد دور شویم نمی توانیم مشكلی را حل كنیم.

 

فرمانده هوافضای سپاه افزود: ما آماده هستیم در حوزه های غیر نظامی و دانش های پیشرفته به دولت و مجلس كمك كنیم تا به خودكفایی برسیم. در حال حاضر همه قطعات در داخل كشور و توسط شركت های دانش بنیان برای سیستم موشكی تولید می شود كه این به خاطر تكیه به ملت است.

 

وی ادامه داد: اگر این اتحاد قوی تر از گذشته شود آمریكا كه پیش تر در حوزه نظامی نمی توانست غلطی كند در حوزه غیر نظامی هم این گونه می شود.

فرمانده هوافضای سپاه درباره برجام گفت: برجام تجربه ای خوب برای ما بود و با وجود تلاش های دوستان در دستگاه دیپلیماسی طرف مقابل به تعهدات خود عمل نكرد.

 

سردار حاجی زاده در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان كرد: آمریكا امروز بعد از موضوع هسته‌ای به سوی موشك آمده، اما ما هیچ توجهی به آن نمی كنیم و به امید خدا در این عرصه هم آمریكا شكست خواهد خورد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
ایران صفر تا صدرو خودش میسازه ونیازی به هیچ کشوری نداره. مهندسی جوان سپاه برگرفته ازمتخصصان ایرانی که باعث فخر هستند.
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
دیگه موشک های با ۲۰۰۰ کیلو متر بسه اگه نمی تونید برد موشک ها رو افزایش بدید بگید تا دولت تکنولوژی شو از کره شمالی بخره مردم هم به خدا رازی اند دس دس نکنید حوصله مون سر رفت راستی هلی کپتر جنگی مثل اینکه یادتون رفته