سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم‌مقام وزیر کشور مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت ۱۱۷ هزار نفر عضو جدید شورا‌های شهر و روستا برای پیگیری مطالبات مردم

با انتخاب ۱۱۷ هزار نفر برای عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستادر سطح کشور توسط مردم، می‌توان از این ظرفیت قوی در توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمدحسین مقیمی بعد از ظهر امروز در همایش شورا‌های استان بوشهر اظهار داشت: مردم در گوشه به گوشه خاک کشور با حضور حماسی، انتخابات ۲۹ اردیبهشت را رقم زدند و اکنون وظیفه اعضاء شورای شهر و روستاست که برای برطرف کردن مطالبات مردم بسیج شوند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ضمن برملاء کردن برنامه‌های دشمن و کوتاه‌کردن دست دشمن برای انجام نیات پلیدش، پاسخ کوبنده به رئیس جمهوری امریکا در سفر به عربستان سعودی و اثبات بی‌تاثیری نیرنگ‌های دشمن بوده است.

قائم‌مقام وزیر کشور تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه به پایداری امنیت ملی کشور کمک کرد و ضروری است که مسوولان نیز با قدرشناسی از این حرکت گسترده مردمی، در تحقق مطالبات آن‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و برنامه ششم توسعه، مهمترین ابزار در دست نمایندگان مردم در شورای پنجم است که می‌توانند هم‌راستا و منطبق بر آن به تولید برنامه برای خدمت به مردم تلاش کنند.

مقیمی یادآور شد: به دلیل داشتن یک جایگاه مناسب شورا‌های اسلامی در قانون اساسی، اعضاء شورا‌ها باید از این زمینه برای پیشرفت عمرانی، اجتماعی، آموزشی، درمانی و بهداشتی استفاده کنند که قانون‌گذار تدوین طرح و لایحه از طریق شورای استان‌ها هم‌طراز با نمایندگان مجلس را در این زمینه پیش‌بینی کرده است.

قائم‌مقام وزیر کشور ادامه داد: در این راستا، شورا‌ها باید افرادی را برای شورای شهرستان و استان برای شرکت در شورای عالی کشور انتخاب کنند که از یک توانمندی و کارآمدی خوبی برخوردار باشند.

مقیمی یادآور شد: فعالیت شورای پنجم در سطح کشور با حضور ۱۱۷ هزار نفر منتخب مردم در روز ۱۲ شهریورماه عملا آغاز می‌شود که از این ظرفیت قوی می‌توان در راستای توسعه و پیشرفت شهر‌ها و روستا‌های کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد ۱.۵ میلیارددلاری دولت به مجلس برای توسعه روستا‌های کشور از محل صندوق توسعه ملی عنوان کرد: نقش شورا‌ها در تسریع و اجرای سلامت طرح‌ها بسیار مهم است که می‌تواند توسعه روستا‌ها را دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.