سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری ها با تسهیلات هشت درصدی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری های استان با تسهیلات 8 درصدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تقی کرمی روز سه شنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بستان آباد با اشاره به اینکه سیاست دولت در حال حاضر عدم تحویل ماشین آلات عمرانی به دهیاری های غیر فعال است، گفت: برای افزایش بهره وری و درآمدزایی دهیاری ها، از محل ماشین آلات عمرانی و خدماتی،این دستگاه ها با تسهیلات بانکی و کارمزد 8 درصد در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد.
وی از تخصیص 32 میلیارد ریال اعتبار برای 7 طرح بزرگ تولیدی و اشتغالزایی در روستاها و با کمک دهیاری های استان خبر داد و افزود: حمایت از بنگاه های تولیدی و صنعتی در روستاها از جمله برنامه های دولت برای توانمندسازی روستائیان است.
کرمی خاطر نشان کرد: از زمان تاسیس دهیاری ها 4 هزار و 500 میلیارد ریال به دهیاری های استان پرداخت شده که 3 هزار و 370 میلیارد ریال آن سهم دولت تدبیر امید است.
وی همچنین با اشاره به ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه و حریم روستاها، اظهار کرد: دهیاران باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب اراضی کشاورزی را بگیرند.
فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این همایش کار آفرینی و اشتغالزایی را حلقه مفقوده فعالیت های دهیاران برشمرد و گفت: فعالیت های دهیاری ها باید به سمتی برود که تولید و اشتغال پایدار و در نهایت توانمندی روستاها را در پی داشته باشد.
علی شکوهی همچنین حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستاها را جزو اولویت های اصلی دولت اعلام و اظهار کرد: بسیاری از روستاهای ما ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف دارند که اگر در آنها سرمایه گذاری صورت گیرد، توسعه و پیشرفت منطقه را سرعت می بخشد.
وی با اشاره به مشکل کم آبی در بسیاری از روستاهای شهرستان گفت: تلاش می کنیم تا پایان امسال مشکل آب شرب در روستاها را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/خ

واگذاری ماشین آلات عمرانی به دهیاری های استان با تسهیلات 8 درصدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.