سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

وجود18هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر کرمان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت :در حال حاضر 18 هزار نفر داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر استان وجود دارد که تنها 2 تا 3 هزار نفر از این تعداد فعال هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری، به تجربیات ارزشمند آقای همایی در حوزه های مختلف مدیریتی و نقش موثر وی در موفقیت تیم امداد و نجات حادثه جازموریان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر آماده استفاده از تجربیات مدیران توانمند استان، از جمله مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ست.
وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط جمعیت هلال احمر استان طی سال های اخیر، اظهار داشت: خوشبختانه در بازه ی زمانی قرار داریم که در استان هیات مدیره ی قوی وجود دارد و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، به تقسیم بندی استان به 6 منطقه ی امنیتی توسط اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری، اشاره و خاطرنشان کرد: این تقسیم بندی الگوی خوبی برای جمعیت هلال احمر است تا در حوادث با هماهنگی بهتری به وظایف خود عمل کند.
فلاح با بیان این که حوزه ی امداد و نجات پیشانی جمعیت هلال احمر است، گفت: وظیفه ی مهمی که این جمعیت در شرایط غیر بحرانی بر عهده دارد، آموزش به روز امداد گران است که نیازمند همکاری سازمان های مربوطه در این زمینه هستیم.
وی ادامه داد: در راستای آموزش و جذب جوانان به جمعیت هلال احمر، 63 تیم مشغول به فعالیت هستند و هدف جمعیت هلال احمر در شرایطی که یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها، مسئله ی اعتیاد به مواد مخدر است، آموزش جوانان و ایجاد نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان،از اجرای طرح پیمان (پیشگیری موثر از اعتیاد و ایجاد نشاط اجتماعی) در استان خبر داد و گفت: استان کرمان در زمینه ی اجرای این طرح رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
فلاح اجرای طرح خادم (خانواده آماده در برابر مخاطرات) در کلیه ی شهرستان های استان را از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان دانست و گفت: این طرح می تواند تا حدود زیادی به حمایت روانی از خانواده های آسیب دیده کمک کند.
وی خواستار همکاری اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری در حوزه آموزش با جمعیت هلال احمر استان شد و افزود: در حال حاضر 18 هزار نفر داوطلب جمعیت هلال احمر در سراسر استان وجود دارد که تنها 2 تا 3 هزار نفر از این تعداد فعال هستند و باید تلاش کرد با به روز کردن آموزش داوطلبین، امداد رسانی در زمان حوادث را به سطح مطلوب تری برسانیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان این که در تلاش هستیم تا با تبدیل به احسن کردن اموال جمعیت هلال احمر، ساماندهی لازم را انجام و برای این جمعیت درآمد زایی کنیم، گفت: جمعیت هلال احمر باید از متکی بودن به سازمان های دولتی رها شود.
فلاح به وجود مرکز سوء مصرف اعتیاد جمعیت هلال احمر با ظرفیت 200 نفر اشاره کرد و گفت: بخش دندانپزشکی و داروخانه این مرکز فعال و اتاق عمل مجموعه نیز در حال احداث است.
وی ادامه داد: مرکز آموزش های جمعیت هلال احمر در جنوب شرق کشور نیز در حال احداث است و باید از کمک های خیرین برای دستیابی به اهدافی که برای خود ترسیم کرده ایم، استفاده کنیم.
 در این دیدار در خصوص موضوعاتی از جمله هماهنگی بین بخشی قبل از حادثه، تامین زیرساخت های بهداشتی ودرمان اضطراری در زمان حوادث بزرگ، تیم های پزشکی هلال احمر در سفر حج امسال، پروژه های جمعیت هلال احمر که قابل سرمایه گذاری توسط خیرین می باشد از جمله خدمات پزشکی برای کودکان معلول، اجرای طرح « دانش آموز آماده روزهای سخت» با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها توسط مدیرعامل، معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر استان و نماینده ولی فقیه در این جمعیت مطرح و پیرامون آن ها بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/ی

وجود18هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر کرمان

برچسب ها: هلال احمر ، داوطلب ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.