سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از آنکارا/ ترکیه با حقیقت و عدالت کاملا «غریبه» شده است

سازمان عفو بین‌الملل در حالی از دولت ترکیه انتقاد کرد که روز گذشته ۱۰ فعال حقوق‌بشر این سازمان برای تفهیم اتهامات خود به دادگاهی در استانبول احضار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سازمان عفو بین‌الملل امروز سه شنبه اعلام کرد ترکیه با حقیقت و عدالت کاملا «غریبه» شده است.

سازمان عفو بین‌الملل در حالی از دولت ترکیه انتقاد کرد که روز گذشته ده فعال حقوق بشر این سازمان که از سوی پلیس ترکیه بازداشت شده بودند برای تفهیم اتهامات خود به دادگاهی در استانبول احضار شدند.

«آیدیل اِسِر» مدیر محلی سازمان عفو بین‌الملل در لندن به همراه دو فعال آلمانی و سوئدی از افرادی هستند که روز 5 ژوئیه حین کار در یک کارگاه آموزشی امنیت دیجیتال و مدیریت اطلاعات در نزدیکی استانبول بازداشت شدند.

دادستان ایالتی ترکیه روز گذشته خواستار محکومیت 10 فعال حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل به اتهام عضویت در سازمان تروریستی شد.

دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد دادگاه ترکیه برای اثبات بی گناهی این افراد 12 روز مهلت داده بود و به رغم اثبات بی گناهی این افراد آنها همچنان تحت بازجویی قرار گرفتند. این به آن معناست که حقیقت و عدالت به کلی از ترکیه رخت بربسته است.

روزنامه حریت چاپ ترکیه در شماره امروز خود از نوشت: دادگاه دستور آزادی 4 فعال حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل را صادر کرده است.

گفته می شود فعالان حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل به اتهام همکاری با سازمان فتح الله گولن  و دخالت در کودتای نافرجام سال گذشته ترکیه بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از ترکیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.