سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

هلال احمر حوزه بندی امنیتی و ایمنی انجام دهد

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به تقسیم بندی استان کرمان به 6 منطقه امنیتی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمراستان نیز می تواند با منطقه بندی مشابه، امکان هماهنگ سازی فعالیت ها در دو حوزه ی امنیت و ایمنی را فراهم سازد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، خلیل همایی دردیدار با مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان، مجموعه ی هلال احمر کشور را مجموعه ای توانمند و برخوردار از با مدیران با تجربه دانست و گفت: زحمات آقای گنج کریمی مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر استان، قابل تقدیر است و امیدوارم آقای فلاح مدیر عامل جدید این جمعیت نیز با پیشینه ی کاری درخشان، انگیزه، پشتکار و روحیه ی تعامل گرایانه ای که دارد و با همکاری تیم توانمند جمعیت هلال احمر استان و با پشتیبانی مدیران کشوری این جمعیت خصوصاً  آقای محمدیون، در این حوزه نیز خدمات شایسته ای را به مردم شریف استان ارائه دهد.
وی با بیان این که پیش بینی، پیشگیری و بازدارندگی، سه اصل مهم حوزه امنیتی استان هستند ، اظهار داشت: امنیت و ایمنی رابطه ی نزدیکی با هم دارند؛ به طور مثال استانداری در مراسم مذهبی سال گذشته دستور العمل ایمنی صادر کرد زیرا اگر نکات ایمنی در نظر گرفته نشود، می تواند تبعات امنیتی هم داشته باشد وشایعات ناشی از آن‌ها نیز می تواند امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار دهد که خوشبختانه با همکاری دستگاه های مسئول، هیچ گونه رخداد ناگواری به وقوع نپیوست.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری به تقسیم بندی استان کرمان به 6 منطقه امنیتی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمراستان نیز می تواند با منطقه بندی مشابه، امکان هماهنگ سازی فعالیت ها در دو حوزه ی امنیت و ایمنی را فراهم سازد.
وی هم چنین هلال احمر را بستری خوب برای جذب جوانان و ارائه ی آموزش های فراگیر به آن ها دانست و اظهار داشت: نیاز به احساس تعلق به گروه، یکی از خلاء هایی است که در نوجوانان و جوانان امروز مشاهده می شود و جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور می تواند در این زمینه بخشی از نیاز جامعه ی جوان استان را برطرف ساخته و زمینه ی جذب جوانان و نوجوانان را در فعالیت های بشر دوستانه و اقدامات امدادی فراهم سازد.
وی تمرکز جمعیت هلال احمر در شرایط غیربحرانی برابر آموزش و مباحث مربوط به امداد و نجات را یک ضرورت دانست و گفت: که تا کنون اقدامات موثری از سوی این جمعیت در زمینه آموزش صورت گرفته است اما امکان توسعه ی این این فعالیت ها وجود دارد و ما آماده ی همکاری با این جمعیت هستیم.
همایی با بیان این که جمعیت هلال احمر ا ستان می تواند با ارائه و اجرای طرح های موثر و نوآوری، الگویی برای کشور باشد، گفت: امروز استاندار کرمان طرح های زیادی را در استان اجرا کرده که برای سایر استان های کشور الگو شده است و جمعیت هلال احمر هم می تواند به عنوان یکی از نهاد های مردمی، طرح های ابتکاری در حوزه ی مشارکت های عمومی، آموزش و جذب خیرین اجرا نموده و اقدامات شایسته ای را در این مسیر انجام دهد.
وی در خصوص هماهنگی های بین بخشی با جمعیت هلال احمر استان، قول همکاری داد و اظهار کرد: جمعیت هلال احمر می تواند مانند اتاق جنگ در دوران دفاع مقدس فعالیت نموده و برای قبل، حین و بعد از حوادث برنامه‌های مشخصی داشته باشد.
همایی در ادامه ضمن قدردانی از معاونت امداد و نجات هلال احمر استان، به حادثه سیلاب جازموریان در ایام نوروز امسال اشاره کرد و گفت: تجربیات حادثه ی جازموریان می تواند یک موضوع درسی برای داوطلبان جمعیت هلال احمر در سطح کشور باشد.
وی با بیان این که کوچکترین تصمیم گیری اشتباه یا تاخیر، در حوادثی مانند حادثه ی جازموریان، می توانست تلفات جانی زیادی را داشته باشد، خاطر نشان کرد: حضور مدیران ارشد در متن حوادث بسیار تاثیر گذار است و در حادثه ی جازموریان، منجر به تصمیم‌گیری‌های موثر، صحیح، بهنگام و در نهایت نتیجه مطلوب در امداد رسانی شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری با اشاره به وقف های امنیتی که در استان صورت گرفته است، گفت: حرکت در این مسیر برای جمعیت هلال احمر سهل تر است و با اطلاع رسانی مناسب به مردم و ایجاد اطمینان خاطر برای آن ها، می توان شاهد اقدامات خوبی از سوی خیرین استان در این زمینه بود و بدون تردید مردم در این زمینه مشارکت خواهند داشت.
همایی با تاکید بر این که امروز به جای «ما می توانیم» باید به مردم گفت: «شما می توانید» و به توانمند سازی آن ها اندیشید، اظهار داشت: مردم باید بتوانند به درجه ای از تفکر و توانمندی برسند که از حوادث پیشگیری کنند و در صورت مواجه شدن با خطرات نیز توانایی مقابله و حل مشکلات را داشته باشند.
وی با اشاره به فرهنگ سازی در ادبیات غرب، اظهار داشت: در اوایل قرن 17 و در آغاز انقلاب صنعتی حوزه‌ی فرهنگ و ادبیات با شخصیت سازی و الگوسازی مناسب توانست موتور محرکه ای برای انقلاب صنعتی و توسعه و آبادانی باشد و مردم را به این باور برساند که خود آن ها توانایی و قابلیت حل مشکلات را دارند و به تنهایی می توانند زندگیشان را اداره کنند. این در حالی است که متاسفانه در بخش هایی از جامعه ما احساس عجز و فقر به یک خرده فرهنگ تبدیل شده و عده ای از مردم به جای خودباوری و خودشکوفایی و تکیه بر داشته ها و توانایی های خویش، از چرخه ی تولید و سازندگی خارج شده اند و لذا مستعد انواع آسیب های اجتماعی هستند که باید کمک کنیم با تکیه بر اصول پیش بینی و پیشگیری و بازدارندگی، سلامت و نشاط اجتماعی را به آن ها بازگردانیم.
همایی در پایان ضمن اعلام آمادگی مجموعه امنیتی و انتظامی استانداری برای همکاری با جمعیت هلال احمر استان، برای مدیرعامل جدید و تیم جمعیت هلال احمر استان در مسیر خدمت به مردم و انجام وظایف انسان‌دوستانه ی این سازمان مردم نهاد آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/ی

هلال احمر حوزه بندی امنیتی و ایمنی انجام دهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.