سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریمی نیا؛

اعلام پشتیبانی سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ از وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات امن نظام پزشکی

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ با اشاره به حملات بیوسایبری‌ به حوزه سلامت گفت: سازمان پدافند غیرعامل آمادگی خود برای پشتیبانی از وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات امن نظام پزشکی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کریمی‌نیا‌ مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ در حاشیه نخستین همايش ملى پدافند بيوسايبرى در نظام سلامت که در سازمان پدافند غيرعامل برگزار شد، گفت: وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و تمام سازمان‌های مرتبط با سلامت با نظام بهداشتی و درمانی کشور در ارتباط هستند.

 وی ادامه داد: سازمان پدا‌فند غیرعامل‌ تهدیدات زیستی در حوزه سلامت را مورد رصد و پایش قرار می‌دهد و در زمینه زیستی و سا‌یبری، قرارگاه‌های تخصصی دارد و یکی از موضوعاتی که مورد توجه سازمان پد‌افند غیرعامل‌ قرار دارد مبحث بیو‌ و سایبر‌ است که می‌توانند این دو حوزه به عنوان فرصت و هم تهدید محسوب شوند.

کریمی‌نیا با بیان اینکه سازمان پد‌افند غیر‌عامل در سال 2016 برابر کرده بود که نظام‌های سلامت دنیا تحت حملات سایبر‌ی قرار می‌گیرند گفت: شاهد آن بودیم که چند ماه پیش باج‌افزاری نزدیک به 100 کشور دنیا را در حوزه سلامت مورد حمله قرار داد اما با پیگیری‌های سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ و وزارت بهداشت در نظام سلامت کمترین‌ آسیب به کشور وارد شد زیرا تهدیدات‌ به طور کلی مانیتور‌ شدند‌ و اقدامات‌ ایمن‌سازی به خوبی صورت گرفت‌.

معاون بهداشت و درمان سازمان پد‌افند غیرعامل‌ به حملات بیوسایبری‌ و تهدیدات به ژنتیک‌ کشور گفت: در حوزه بیوسایبر‌ موضوعی که مورد توجه قرار گرفته تهدیدات به ژنتیک‌ کشور است و سازمان پدافند‌ غیرعامل‌ در حوزه ژنتیک‌ انسانی، نباتات‌ و دام ورود کرده و زیرساخت‌های تشخیصی و آزمایشگاهی‌ کشور در بخش ژنتیک در حال ارتقاء است تا مورد حملات بیوسایبری‌ قرار نگیریم‌.

کریمی‌نیا به حملات بیوسایبری‌ به زیرساخت‌های دارویی، انتقال خون و مؤسسات‌ واکسن‌سازی کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه افراد و گروه‌های تروریستی  تلاش‌ می‌کنند برای ضربه به کشورها از این روش استفاده کنند و وجود آنتی‌ویروس‌ها و باج‌افزارها‌ برای مقابله با این حملات بوده و اقدامات خوبی در وزارت بهداشت و سازمان پدافند‌ غیر‌عامل برای مقابله با این حملات صورت گرفته است.

 وی افزود: در سازمان پد‌افند غیر‌عامل به زیرساخت‌های دارویی، سازمان انتقال خون و انیستیتو‌پاستور و مرکز سرم‌سازی رازی به عنوان تولیدکنندگان‌ واکسن توجه شده تا مورد حملات سایبری‌ قرار نگیرند. در این حوزه حمله‌های سایبر‌ی داشتیم اما آسیب‌ها جدی نبوده است و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کریمی‌نیا به ورود سازمان پد‌افند غیر‌عامل به منظور حفظ امنیت در نخستین انتخابات الکترونیک‌ کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات نظام‌پزشکی  نخستین انتخابات الکترونیک کشور است که سازمان پد‌افند غیرعامل‌، قرارگاه پد‌افند سا‌یبری و متخصصان مربوطه پشتیبان وزارت بهداشت شدند تا نخستین انتخابات الکترونیک کشور ایمن برگزار شود.

انتهای پیام/

حمله سایبری‌ به زیرساخت‌های دارویی، انتقال خون و مؤسسات تولید واکسن در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.