سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

اختصاص بیش از سه هزار هكتار از باغات سیستان و بلوچستان به توليد مركبات

سه هزار از باغات سیستان وبلوچستان به کت مرکبات اختصاص یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.


‌رضا نجفی سه هزار و 260 هكتار از باغ هاي استان به توليد مركبات اختصاص دارد.


رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه به تولید لیمو ترش افزود: در 900 هكتار از باغ‌هاي مركبات سيستان و بلوچستان در شهرستان‌هاي سرباز، قصرقند، نيكشهر، فنوج و ايرانشهر ليموترش توليد مي‌شود كه 680 هكتار آن بارور است.


وی گفت: سالانه هشت هزار و 700 تن ليموترش به طور عمده ارقام محلي از باغ‌هاي استان برداشت و به بازار براي فروش عرضه مي‌شود.


نجفی تصریح کرد: برداشت ليموترش از نيمه دوم تير در سيستان و بلوچستان آغاز مي‌شود و تا آذر ماه ادامه دارد.


رئیس جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان همچنین در ادامه تولید زردآلو در استان را یکی دیگر از مزیت‌های کشاورزی منطقه عنوان کرد و گفت: هزار و 60 هكتار از باغ هاي سيستان و بلوچستان به كشت زردآلو اختصاص دارد كه 830هكتار آن بارور است.


وي ادامه داد: زردآلو به صورت عمده در مناطق خاش، ميرجاوه و زاهدان كشت مي‌شود.


نجفی با بيان اينكه عملكرد توليد در هر هكتار از باغات زردآلو 10 تن است، افزود: پيش بيني مي‌شود امسال حدود 830 تن زرآلو از باغ‌هاي سيستان و بلوچستان برداشت شود.


مدير باغباني سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: عمده زردآلوي توليدي استان از نوع شكرپاره، شاهرودي و ارقام محلي است.


نجفی تصریح کرد: استان سيستان و بلوچستان با داشتن شرايط آب و هوايي گرم و در نواحي جنوب استان مرطوب مستعد پرورش انواع ميوه‌هاي گرمسيري است كه كشت و پرورش اين محصولات در نقاط ديگر كشور امكان پذير نيست.

 

انتهای پیام/گ

 

تولید میوه و مرکبات در باغ های سیستان وبلوچستان

 

 

 



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.