سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر فلسطین در نشست خبری به مناسبت روز نکبت:

سازش با صهیونیست‌ها توهم است

سفیر فلسطین در تهران، طرح‌های سازش با رژیم صهیونیستی را توهم دانست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صلاح الزواوی سفیر فلسطین در نشست خبری  که به مناسبت یوم النکبه در این سفارت برگزار شد گفت: مذاکرات و توافق اسلو، حتی یک لحظه هم مانع از شهرک سازی صهیونیست‌ها در فلسطین نشد.

وی افزود: متاسفانه، برخی وعده‌های تشکیل دولت فلسطینی در کرانه باختری را باور کرده اند در حالی که دشمن صهیونیستی از یک وجب از خاک فلسطین هم نمی‌گذرد.

الزواوی گفت:ما فلسطینیان، تمام آنچه را که امریکا در قالب معامله قرن اعطا می‌کند رد می‌کنیم و گفت وگو با آمریکا را نمی‌پذیریم.

وی افزود: این مجرم (ترامپ) هدیه دیگری به نام جولان را به اسرائیل داد و برادران ما در غزه با تقدیم صد‌ها شهید ما را سربلند کردند.

سفیر فلسطین در تهران اظهار کرد:روساى آمریکا با صهیونیسم بین المللى هم پیمانى استراتژیکى داشتند و دارند، در حقیقت آنها براى ضربه زدن به جهان اسلام در منطقه برنامه ریزی کرده اند.

وى افزود: پروژه هایى که در باره صلح ما با دشمن صهیونیستى مطرح می شود  توهمى بیش نیست چراکه نمی‌توانیم با دشمنى که سرزمین ما را اشغال و ملتمان را آواره کرده است، کنار بیاییم. من به عنوان یک مبارز همه را به انجام وظیفه خود در برابر فلسطین دعوت می کنم.

سفیر فلسطین در تهران خاطر نشان کرد:در آینده ممکن است صهیونیست، رود اردن و کرانه غربى را ضمیمه خاک خود کند، در چنین شرایطی باید بگویم که برخورد و موضع گیرى ما در جهان اسلام در برابر تصمیماتى که علیه فلطسطین گرفته مى شود، بسیار ضعیف بود.

وى با بیان اینکه ترامپ نوکر اسرائیل است، تاکید کرد: هنگامى که رییس جمهور آمریکا روى کار آمد، تصمیماتى به نفع دشمن صهیونیستى گرفت و قدس را به عنوان پایتخت دشمن به رسمیت شناخت.

الزواوى با بیان اینکه عکس العمل کشور هاى اسلامى در برابر تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به پایتخت اسرائیل، خجالت آور بوده است، توضیح داد: مسلمانان باید بدانند که در برابر فلسطین مسئول هستند و هرکس باید به روزی فکر کند که در برابر خدا پاسخگو باشد  و جواب دهد که در برابر فلسطین چه کارى کرده است.

سفیر فلسطین در تهران خاطر نشان کرد: ترامپ اگر می‌توانستند آب و هواى مسلمانان را قطع کند، کوتاهى نمى کرد ولى ما به عنوان فلسطینى هرگز مقاومت را کنار نخواهیم گذاشت.

وى افزود: ما به عنوان فلسطینى چاره اى نداریم به جز اینکه نیروهاى خود را  علیه دشمن متحد کرده و وطن خود را از دشمن فلسطینى پس بگیریم.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.