سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی بافنده تاکید کرد؛

حمل و نقل شبکه‌ای ضرورت تهران در رسیدن به جهانشهر هوشمند

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران بر توسعه یکپارچه سیستم‌های ارتباطی و زیر ساخت‌های حمل و نقل درون شهری در جهت حرکت تهران به سمت جهانشهر هوشمند تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در اولین نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند که در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برپا شد، اظهار داشت: شهر هوشمند یعنی شهر شبکه‌ای و تهران بدون شبکه‌ای شدن نمی‌تواند جهانشهری با معیار‌ها و استانداردهای روز دنیا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از بایسته‌های جهانشهر هوشمند توجه به حمل و نقل شبکه‌ای و توسعه سیستم توزیع هوشمند است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به سمت جهانشهری با مشخصه صرفه جویی در زمان و هزینه حرکت کنیم باید سرمایه گذاری اطلاعاتی را در اولویت قرار دهیم و این جز با تمرکز بر دانش و هوشمندسازی سیستم‌ها میسر نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در ادامه بر ضرورت استفاده از مدل‌های مختلف حمل و نقل در کنار یکدیگر تاکید کرد و گفت: متاسفانه گرایش بد استفاده از حمل و نقل عمومی امروز به یکی از چالش‌های مهم کلانشهر‌ها تبدیل شده است و اگر ما به تفکیک درستی از توزیع وسایل تردد مناسب در سطح شهر‌ها دست پیدا نکنیم، ترافیک و آلودگی هوا قطعا رفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: در یک شهر هوشمند حقیقی پیاده راه‌ها و استفاده از دوچرخه در تردد شهری به اندازه ساخت بزرگراه‌ها و توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی اهمیت دارد و اصل باید بر تردد ایمن، راحت و پاک باشد.

احمدی بافنده در ادامه با تاکید براینکه ارتقا و هوشمند سازی نیاز روزانه مترو است، گفت: مترو تهران اکنون به بروز‌ترین سیستم‌های ارتباطی و کنترل هوشمند مجهز است و با افتخار می‌گویم که این مجموعه در کنار تجهیزات و نیروهای متخصص توانسته هدایت خطوط مترو خود را با سرفاصله ۴ دقیقه و سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت با شرایط ایمن و مطلوب مدیریت کند و منصفانه نیست در شرایطی که ما بر اساس استانداردهای دنیا با کمبود نیرو بر حسب هر کیلومتر ۳ نفر مواجه هستیم با هجمه انتقاد‌ها به سوی منابع انسانی خود مواجه باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان یادآور شد: داشتن ارزان‌ترین مترو دنیا برای ما افتخار نیست و تعیین نرخ بلیت در شرایطی که ما هنوز یارانه مربوط به آن را از دولت دریافت نکرده‌ایم شرایط را برای مترو تهران شکننده‌تر کرده و این در حالی است که با حمایت ۲۰ هزار میلیارد تومانی دولت از تولید کنندگان خودرو برای فروش اقساطی محصولاتشان امکان ساخت یک هزار کیلومتر مترو در تهران فراهم می‌شد و این مطمئنا اقدام موثرتری در کاهش آلودگی هوای تهران بود.

انتهای پیام/

بهره گیری مترو تهران از بروز‌ترین سیستم‌های ارتباطی و کنترل هوشمند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.