سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

خریداری بیش از ۱۰۴ هزارتن گندم از کشاورزان

امسال از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون افزون بر ۱۰۴ هزار و ۱۰۳ تُن گندم از کشاورزان استان خریداری‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حشمت‌الله برسلانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: تاکنون بخشی از مطالبات گندم خریداری‌شده از آغاز فصل خرید، معادل ۲۸۱ هزار و ۷۹۲ میلیون ریال پرداخت‌شده است،

وی افزود: یک میلیارد و ۷۶ هزار و ۷۹۲ میلیون ریال از مطالبات کشاورزان باقی‌مانده که با پیگیری‌های انجام‌شده، تلاش داریم به‌محض اینکه وجهی از خزانه برای این امر تخصیص یابد، مابقی مطالبات گندم کاران به‌حساب کشاورزان واریز شود.

برسلانی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها برای فروش محصولات کشاورزان در بورس کالای ایران در حال اجراست،تصریح کرد: چهار استان کشور ازجمله خراسان شمالی، امسال محصول گندم کشاورزان در صورت وجود مشتری در تابلوی بورس به فروش می‌رسد.

وی بابیان اینکه اجرای طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران برای کشاورزان مفید است، گفت: باعرضه گندم در بورس کالا، زمینه برای پرداخت سریع‌تر مطالبات گندم کاران فراهم خواهد شد.

وی گفت:درصورتی‌که فرآیندخرید گندم،در بورس کالا با موفقیت انجام شود،کشاورزان زودتر به مطالبات خود دست خواهند یافت و مشکلات سال‌های گذشته در خصوص دریافت مطالبات خود را نخواهند داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بابیان اینکه خرید گندم از گندم کاران تا اواسط شهریور ماه در استان ادامه دارد، افزود: امسال نرخ پایه خرید گندم از کشاورزان به ازای هر کیلو، ۱۳۰۰ تومان است.

وی افزود: تاکنون یک هزار و ۳۳۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری‌شده که مطالبات کشاورزان معادل هشت هزار و ۶۵۰ میلیون ریال پرداخت‌ و میزان ۲۸ هزار و ۲۲۶ میلیون ریال از مطالبات آنان باقی‌مانده است.

انتهای پیام/آ

فرایندطرح خرید تضمینی گندم در بورس کالای ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.