سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت مدرسه حفظ تخصصی قرآن آبادان

نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن آبادان فعالیت خود را آغاز کرده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛فیصل خنفری، مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) ، با اشاره به آغاز دوره حفظ قرآن در این شهرستان گفت: این دوره از ۱۸ تیرماه آغاز شده و طی آن ۸۰ نفر از قرآن‌آموزان مشغول حفظ قرآن کریم هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان این دوره بین رده‌های سنی ۱۲ تا ۲۲ سال هستند، افزود: بخشی از این قرآن‌آموزان دوره آزمایشی حفظ و تعدادی دیگر طرح یک ساله تخصصی حفظ قرآن را می‌گذرانند.

خنفری با بیان اینکه این طرح شبانه‌روزی حفظ قرآن در مسجد استعدادهای ناب صالحین در حال برگزاری است، گفت: پس از پایان دوره افرادی که موفق به گذراندن این دوره و کسب امتیاز مصاحبه پایانی می‌شوند، در مسجد جامع شهید بهشتی آبادان دوره حفظ یک ساله را ادامه خواهند داد.

مدیر مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان با تصریح بر عدم حمایت نهادهای قرآنی از این مدرسه به عنوان نخستین آموزشگاه حفظ تخصصی قرآن در آبادان گفت: برخی از شرکت‌کنندگان به دلیل نداشتن هزینه دوره تاکنون از پرداخت آن معاف شده‌اند؛ ما نمی‌توانیم علاقه‌مندان را به صرف نداشتن هزینه از آموزش قرآن بازداریم.

خنفری با بیان اینکه علاوه بر حفظ شرکت کنندگان با تفسیر قرآن هم آشنا می‌شوند، گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی در فراهم ساختن زمینه تربیت و اخلاق قرآنی نوجوانان و جوانان مؤثر است. اگر مسئولان با مدرسه حفظ تخصصی همکاری می‌کردند می‌‌توانستیم در سال ۲۵ تا ۳۰ حافظ قرآن تربیت کنیم.

گفتنی است، مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن امام محمدباقر(ع) آبادان، یازدهمین مدرسه شبانه‌روزی بیت الاحزان تخصصی حفظ و تفسیر یكساله قرآن كریم کشور است که با همت و پیگیری‌های فیصل خنفری از حافظان قرآن آبادان در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/د

آغاز دوره حفظ قرآن در آبادان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.