سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

۴۹ هزار دانش‌آموز هدایت تحصیلی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت : امسال ۴۹ هزار دانش‌آموز برای هدایت تحصیلی کارسازی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در خصوص برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که اخیراً تبدیل به دغدعه خانواده‌ها شده است،گفت: طبق جلسات در شورای معاونان آموزش و پرورش تصمیم به تعمیم هدایت تحصیلی براساس انگیزه و علاقه کرده‌ایم.

وی افزود: با اولویت روی علاقه دانش‌آموزان نسبت به رشته‌ تحصیلی، تلاش خواهیم کرد تا تنوع و تعدد نسبت به رشته‌های دیگر توسط مشاوران خبره صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی صحیح، منجر به انتخاب شغل درست در آینده خواهد شد.

وی درادامه افزود: طبق دستورالعمل ابلاغ شده از طرف وزارتخانه به غیر از بیمه، هیچ وجهی از اولیا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان دریافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون شورای آموزش و پرورش کمک به مدرسه هیچ منع قانونی ندارد،گفت: برای اداره آموزش و پرورش نیاز به کمک‌، همکاری و همراهی مردم وجود دارد و از این رو هر فردی که بخواهد به آموزش و پرورش کمک کند منع نمی‌شود ولی در مجموع کمک به مدرسه امری اختیاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید به اینکه بخشی از نیازهای مدرسه توسط اولیا حل می‌شود، افزود: به هیچ‌وجه ثبت‌نام و صدور کارنامه منوط به دریافت وجه نیست و کاملاً اختیاری است.

وی اذعان داشت: بازرسان اداره در حال رصد مدارس هستند و حتی اقدام به اعزام بازرس مخفی در مدارس نیز کرده‌ایم تا در صورت مشاهده دریافت اجباری وجه از اولیا، برخورد قانونی صورت گیرد.

 

انتهای پیام/ش

 

هدایت تحصیلی صحیح، منجر به انتخاب شغل درست در آینده خواهد شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.