سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با بدافزارها در اندروید با Panic Mode

گوگل یک ویژگی جدید امنیتی به نسخه بعدی اندروید اضافه کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اندروید ۷.۱ دارای یک حالت جدید بنام «Panic Mode» است که گوگل در سکوت خبری آن را توسعه داده است؛ اما این ویژگی احتمالا آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید.

Panic Mode مانند برنامه‌های آنتی‌ویروس نیست که در وقتی خطری گوشی شما را تهدید کرد، به‌طور خودکار به شما هشدار دهد؛ بلکه این ویژگی جدید اندروید به شما کمک می‌کند از برنامه‌های مخربی که صفحه نمایش گوشی شما را به تسخیر خود درآورده‌اند، خارج شوید و حتی آن‌ها را پاک کنید.

اولین بار توسعه‌دهندگان xda موفق شدند این ویژگی جالب را در اندروید ۷.۱ کشف کنند. اگر شما هم یکی از کاربران اندروید هستید که از وجود نرم‌افزارهای مخرب در دستگاه‌های خود خسته شده‌اید، Panic Mode می‌تواند گوشی شما را نجات دهد.

برخی از برنامه‌های مخرب ممکن است دکمه‌ی بازگشت و سایر دکمه‌ها را غیرفعال کنند؛ در این زمان شما نمی‌توانید به صفحه‌ی اصلی یا برنامه‌های دیگر بازگردید. دقیقا در همین زمان است که شما وحشت‌زده خواهید شد که بدانید چه اتفاقی برای گوشی شما افتاده است و چرا گوشی به فرمان شما پاسخ نمی‌دهد و طبعا بارها دکمه بازگشت را فشار می‌دهید تا گوشی به حالت عادی برگردد؛ ولی واکنشی از دستگاه مشاهده نمی‌کنید.

در این لحظه است که سیستم امنیت اضطراری گوگل وارد عمل می‌شود و با در نظر گرفتن شناسه‌ی دکمه‌ی لمس‌شده و تعداد دفعات لمس آن‌، متوجه می‌شود که رفتار دکمه بازگشت عادی نیست و در نتیجه برنامه در حال اجرا را غیر فعال می‌کند تا عملکرد دکمه‌ی بازگشت به حالت عادی بازگردد.

منبع:زومیت

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.