سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

۴۰ طرح مصوب برای شهر‌های استان

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: شهر‌های استان دارای ۴۰ طرح تصویب شده از جمله جامع، تفصیلی، جامع ناحیه ای، مجموعه شهری و استراتژی توسعه شهری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محسن اسماعیلی افزود: از این تعداد، هفت طرح مربوط به قبل از سال ۹۱ است، ۲۱ طرح طی پنج سال گذشته ابلاغ شده، هشت طرح نیز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده و چهار طرح دیگر هم در دست تهیه است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر طرح‌های تفصیلی و جامع تفصیلی شهر‌های آبیک، تاکستان، الوند، خرمدشت، اسفرورین، نرجه، شریفیه، دانسفهان، کوهین، اقبالیه، ضیاءآباد، شال، بیدستان، آبگرم، خاکعلی، ارداق، محمودآباد، قزوین، بوئین زهرا، معلم کلایه و نیز طرح مجموعه شهری و طرح جامع ناحیه‌ای استان از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ابلاغ شده است.

به گفته مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: طرح جامع، طرحی بلند مدت و مطالعاتی است که افق آن ۱۰ تا ۲۰ سال پیش بینی شده و روی شهر در حوزه اقلیمی، جمعیت، جغرافیا، فرهنگ، محیط زیست و سایر موارد انجام می‌شود.

اسماعیلی افزود: براساس این طرح چشم اندازی برای شهر تعریف و توسعه شهر متناسب با آن چشم انداز پیش می‌رود.

وی اضافه کرد : در این طرح متناسب با توسعه بیرونی و درونی شهر برای اراضی شهری و نحوه استفاده از آن و منطقه بندی که حوزه‌های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، تاسیسات و ارتباطی برنامه ریزی می‌شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت:همچنین یک نقشه راه تهیه و براساس آن چارچوبی برای آن متصور می‌شود و، چون مقیاس انجام شده در آن یک در ۱۰ هزار است، متناسب با آن طرح تفصیلی نیز تهیه می‌شود.

وی با اشاره به فواید طرح تفصیلی، گفت: براساس ضوابط و چارچوب‌هایی که این طرح جامع مشخص کرده، نحوه استفاده از زمین‌ها در سطح محلات به صورت دقیق و تفصیلی با شبکه عبور و مرور، میزان جمعیت، تراکم ساختمانی، اولویت بهسازی و نوسازی و حل مشکلات شهری، مورد تطبیق قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

تعریف یک چشم انداز برای شهر با اجرای طرح جامع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.