سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

تخفیف 10درصدی برق برای ادارات کم مصرف

ادارات کم مصرف از تخفیف 10درصد بهای انرژی برق در استان بهره مند می شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علیرضا علیخانی قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به طرح های تشویقی برای کاهش مصرف انرژی برق در استان گفت: مشترکان اداری در صورتی که در مردادماه 5 درصد در مصرف انرژی برق صرفه جویی داشته باشند به میزان 10 درصد تخفیف در بهای مصرفی بهره مند می شوند.

وی افزود:مشترکان بخش اداری در صورتی که در تیر و شهریور ماه به میزان 10 درصد صرفه جویی داشته باشند از مزایای این طرح بهره مند می شوند و بهای برق مصرفی آنان با پنج درصد تخفیف محاسبه می شود.

علیخانی تصریح کرد:در طرح خاموشی چاه ها در ساعت پیک مصرف،کشاورزانی که چاه های خود را در ساعت پیک مصرف خاموش کنند،مابقی ساعات شبانه روز را ازانرژی رایگان برق بهره مند می شوند.

وی با اشاره به این که این طرح پارسال هم اجرا و مورد استقبال کشاورزان واقع شد، گفت:قرار است امسال ساعت پیک مصرف برای کشاورزان تغییر یافته و این ساعت در بازه ساعت 12 تا 14 و بازه زمانی ساعت20 تا 22 تعریف شده است.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق استان گفت:صاحبان صنایع هم در صورتی که در ساعت پیک مصرف از مصرف انرژی برق خودداری کنند بهای برق مصرفی در طول تابستان برای آنان رایگان خواهد بود.

علیخانی درباره نگرانی ها از تامین انرژی برق مورد نیاز و احتمال خاموشی برق در تابستان امسال اظهار کرد: در صورتی که مصرف برق استان در ساعت پیک ( اوج مصرف )به 235 مگاوات برسد به ناچار برق بخشی از مشترکان قطع می شود.

وی در ادامه گفت: میزان مصرف برق در این استان طی سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی بیش از 334هزار و 500 مشترک دارد که 85 درصد مشترکان در بخش خانگی هستند.

انتهای پیام/آ

افزایش 7 درصدی مصرف برق در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.