سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آغاز برداشت خارک و رطب در شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: برداشت خارک و رطب از 15 تیرماه آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر جهاد کشاورزی شادگان اظهار کرد:80 درصد از نخیلات در حوضه جراحی و 20 درصد در حوضه رودخانه کارون قرار دارند و این شهرستان، از لحاظ تولید خرما جایگاه بالایی در استان دارد.


وی افزود: از این سطح زیر کشت 13 هزار و 600 هکتار نخیلات و 2 میلیون و 600 هزار هکتار اصل نخل که 10 هزار هکتار آن بارور و سه هزار و 600 هکتار آن غیر بارور هستند.


مدیر جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: ارقام خرمایی که در این شهرستان برداشت می‌شوند شامل استعمران، گنطار، برحی، خضراوی، بریم، دیری و سایر ارقام است.


حمادی با اشاره به صادرات محصولات به خارج از کشور گفت: عمده محصولات شهرستان شادگان پس از خریداری توسط 30 کارگاه بسته‌بندی شده و به خارج از کشور و عمدتاً کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شوند.


وی با بیان این‌که گرمای هوا در سال جاری آسیب‌های جدی به محصولات کشاورزی زد، افزود: به دلیل گرمای هوا، خشکسالی و عدم تأمین آب کافی به خصوص در بخش انتهایی خنافره و عبودی که عمده نخیلات در این مناطق وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود تولید خرما نسبت به سال گذشته اندکی کاهش یابد.

 

انتهای پیام/م

رطب و خارک شادگان در راه بازار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.