سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت خرمای زودرس از یکهزار و 500 هکتار از اراضی هفت شهر جنوبی استان کرمان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سید یعقوب موسوی گفت: المهتری، شکری و نگار از ارقام زودرس خرمای این منطقه است که کار برداشت آن شروع شده و برداشت خرما تا پایان آبان ماه سال جاری با ارقام دیر رس هلیله ای و مرداسنگ ادامه دارد .

وی افزود: امسال 9هزار تن خرمای زودرس از نخلستانهای جنوب استان برداشت شود.

موسوی تصریح کرد: خرمای زودرس این منطقه مصرف تازه خوری دارد و به استان های همجوار ارسال می شود.

وی عنوان کرد: برداشت سایر ارقام تجاری از جمله مضافتی و کلوته در سطح 30 هزارهکتار از اراضی این منطقه از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال جاری، 190هزار تن خرما در این منطقه تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی ازجمله کشورهای اروپا، جنوب شرقی آسیا وآسیای میانه از جمله روسیه ، آذربایجان، چین، هندوستان و افغانستان شود.‎

وی افزود: خرمای منطقه جنوب کرمان کاملاً ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه سموم شیمیایی تولید و دارای طعمی بی نظیر در سطح دنیاست که این ویژگی باعث استقبال جهانی از این خرما شده است.

موسوی بیان کرد: جنوب کرمان رتبه اول تولید و رتبه دوم سطح زیر کشت خرما را در کشور به خود اختصاص داده که بر اساس برنامه ریزی های شکل گرفته در صدد هستیم تا کیفیت و سطح زیر کشت خرما را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان آغاز شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.