سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به تحولات اخیر در منطقه؛

ظریف: پیش‌بینی کرده بودیم عده‌ای بخواهند به تنش در منطقه دامن بزنند/تحرکات مشکوک در منطقه با هدف تنش زایی است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از قبل پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای بخواهند با برخی اقدامات به تنش در منطقه را دامن بزنند.



به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف صبح امروز (سه‌شنبه) بعد از دیدار با همتای هندی خود در دهلی نو در ارتباط با محورهای گفت‌وگوی خود با این دیپلمات ارشد هندی، گفت: جلسه بسیار خوبی داشتیم. در این جلسه در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه توضیحاتی را ارائه کردیم، مواضع ایران را تبیین کردیم و ما همان طور که برای شرکای نزدیک‌مان از جمله روسیه مواضع خود را تشریح کرده بودیم، در این دیدار نیز به تبیین مواضع خود در مورد بحث برجام و مسائل مربوط به آن پرداختیم.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر امور خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف‌ها به نحوی که منافع ایران از برجام تأمین شود تاکید و اظهار کردند که باید اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد. ما نیز تاکید کردیم که اقداماتی که ایران انجام داده است در چارچوب برجام است.

این دیپلمات عالی‌رتبه کشورمان همچنین با بیان این‌که در این دیدار در مورد مسائل منطقه رایزنی و گفت‌وگو کردیم، اظهار کرد: در این جلسه در مورد مسائل منطقه و سیاست‌های خطرناکی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و در منطقه تلاش دارند که تحمیل کنند، صحبت شد، نگرانی‌ها از اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه در حال رخ دادن است وجود دارد و ما قبلاً پیش‌بینی کرده بودیم که عده‌ای تلاش خواهند کرد که با انجام اینگونه اقدامات به تنش‌ها در منطقه دامن بزنند.

ظریف خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین در ارتباط با موضوع انرژی، استفاده از چابهار، تحولات افغانستان و اهمیت مبارزه با تروریسم در این کشور رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط بین ایران و هند را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر میزان تجارت دو کشور در سطح بالایی است و دو کشور تلاش دارند که آن را تداوم دهند.

وی اظهار کرد: نظرات ایران و هند در مورد بسیاری از مسائل منطقه و بین‌المللی به یکدیگر نزدیک است و قطعاً این گفت‌وگوها و تبادل نظرها برای تداوم روابط دو کشور مفید است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهنوی ، مشارکت ، دانشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۲:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
آِیا رزمایش سپاه در خلیج فارس و نشان دادن اقتدار تندروی هست؟؟
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تجربه آقای ظریف خیلی از قبل بالاتر رفته
چی بگم والا
۰۱:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تقصیر خودتون بود مستر ظریف الان هم این میشه نتیجش ........هی میگفتین مذاکره . مذاکره با کی ؟ با شیطان بزرگ ؟ بابا امریکا و کل غرب دشمن ازادگی و استقلال ما هستن
ناشناس
۰۱:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنش در منطقه به واسطه حيله گري هاي آمريکاست
ناشناس
۰۴:۲۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
بیشتر اسرایل همشون رو تحریک میکنه .باید زودتر نابودش کنیم تا همه راحت شن
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
فتنه در اطراف کشور است .کشورهایی دوست دارند ما را وارد جنگ با شیطان بزرگ کنند .با خیلی هوشیارانه عمل کنیم
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر ظریف
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
نبايد بهشون اعتماد ميکردي جناب ظريف
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
امان از حيله هاي آمريکا بايد حواسمون جمع باشه
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم ما با این صبوری دارند این مشکلات اقتصادی را تحمل میکنند چرا باید کشورهایی که مسبب این مشکلاتند ؛آرام باشند‌.