سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

مردم آران و بیدگل بیش از 7 میلیارد ریال به بهزیستی کمک کردند

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 7 میلیارد و 215 میلیون ریال کمک های مردمی در این شهرستان جذب شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدر ایمانیان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی افزود: در این مدت حدود 1 میلیارد و 325میلیون ریال به مرکز بهزیستی و حدود 5 میلیارد و 890 میلیون ریال به مرکزهای خیریه تحت نظارت بهزیستی این شهرستان کمک های مردمی شده است.

وی بیان کرد: از این مبالغ 2 میلیارد و 375 میلیون ریال نقدی، 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بصورت غیر نقدی و 340 میلیون ریال آن در قالب کمک های خدماتی بوده است.

وی با بیان این که مبالغ جمع آوری شده در راستای نیازهای مددجویان زیر پوشش در زمینه مسکن، جهیزیه، اشتغالزایی و کمک های خدماتی هزینه می شود گفت: هدف سازمان بهزیستی استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در جهت توانمندسازی مددجویان است.

وی با اشاره به این که برنامه های سازمان بهزیستی تنها با اعتبار دولتی تحقق پیدا نمی کند افزود: این امر مهم نیازمند مشارکت های مردمی که سرمایه های اجتماعی جامعه هستند می باشد.

ایمانیان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی صرفا بدنبال جمع آوری کمک های مردمی نیست بلکه در جهت نهادینه کردن خیر جمعی در کشور تلاش می کند.

رئیس اداره بهزیستی آران و بیدگل با قدردانی از خدمات خیران ومسئولان شهرستان در زمینه رفع مشکلات افراد تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: خیران باید بیش از پیش به کمک بهزیستی و مددجویان تحت پوشش شتافته و برای کاستن مشکلات افراد نیازمند این حوزه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مقوله مناسب ‌سازی فضاهای شهری که نظارت آن به عهده بهزیستی بوده و مجری آن شهرداری است یکی دیگر از مشکلات معلولان بود که حل آن در ابتدا نیازمند فرهنگ سازی و سپس تامین اعتبارات است و در این شهرستان اقدام هایی که انجام شده کافی نیست.

وی افزود: برگزاری دوره ‌های آموزش مهارت زندگی، تربت مربی پیش دبستانی، نمایشگاه اعتیاد، آگاهی پیشگیری از معلولیت، آموزش مهارت زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج، برنامه غربالگری شنوایی نوزادان وغربالگری بینایی کودکان 1 تا شش سال بخشی از فعالیت های انجام شده در واحد پیشگیری این اداره در سال گذشته بود.

رئیس بهزیستی آران و بیدگل بیان کرد: در واحد توانبخشی که تمامی معلولیت‌ ها را تحت پوشش دارد نیز فعالیت‌ هایی چون پرداخت شهریه دانشجویان معلول، کمک هزینه ازدواج، کمک موردی درمان، تهیه وسایل توانبخشی، کمک هزینه ساخت مسکن، ودیعه مسکن و حق پرستاری انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه امور اجتماعی که 210 خانواده بی ‌سرپرست و یا سرپرست از کار افتاده تحت پوشش هستند اقدام هایی چون راه‌ اندازی اورژانس سیار برای خدمات کودک، همسر و سالمند آزاری، بیمه زنان سرپرست خانوار، کمک هزینه مسکن، جهیزیه، تسهیلات دانشجویی و کمک‌های موردی به چندقلوها انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد : 2 هزار و 100 تن در حوزه توانبخشی و 210 تن در حوزه اجتماعی تحت پوشش اداره بهزیستی آران و بیدگل هستند.
24 تا 30 تیر بعنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.