سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی کشور؛

معاملات ثبت شده در سامانه دولت به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور گفت: پبیش بینی می شود که حجم معاملات ثبت شده دولت از طریق سامانه الکترونیکی در سال جاری به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رمضانعلی صادق ‌زاده در نشست خبری آخرین وضعیت تجارت الکترونیک در کشور، گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سال ۹۲ به طور آزمایشی راه‌اندازی شد و در آن زمان حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از حجم معاملات دولت از طریق این سامانه انجام شد.

وی ادامه داد: این سامانه در حال حاضر بیش از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد و پیش بینی ما امسال حجم معامله ای حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که مابقی دستگاه ها نیز مکلف به ثبت نام در این سامانه هستند.

صادق زاده تاکید کرد: معاملات محرمانه از جمله معاملات دستگاه‌های دفاعی و معاملات کمتر از ۱۰ درصد نیازی به ثبت در این سامانه ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجارت در فضای مجازی کشور نیز گفت: حدود ۱۵۰ هزار شرکت حقوقی در فضای مجازی به کسب و کار اینترنتی می‌پردازند که تاکنون ۳۰ هزار شرکت نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ادامه داد: نماد اعتماد الکترونیکی تنها به شرکت‌هایی که در حوزه کسب و کار فعالیت می‌کنند داده می شود.

صادق زاده در خصوص سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت، افزود: ۵ سامانه تجارت داخلی، تجارت خارجی، شناسه کالا، کد رهگیری و انبار تحت عنوان این سامانه جامع راه‌اندازی می‌شود که این سامانه‌ها از جمله ابزارهای مهم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ر

بیش از ۵۰ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور در سامانه تدارک الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند

منبع:خبرگزاری مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.