سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

توجه به تولید و اشتغال در توسعه پایدار روستایی

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: اجرای طرح های اقتصادی و توجه به تولید و اشتغال ، توسعه پایدار روستایی و کاهش مهاجرت را به همراه خواهد داشت .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد در نشست منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی بخش مرکزی قزوین افزود : باید اشتغال روستایی در اولویت همه برنامه ها باشد تا سایر برنامه ها نتیجه بخش باشد که در این زمینه نیازمند تغییر نگرش مردم و مسئولان هستیم.

وی اضافه کرد: کارآفرینی در روستاها ضروری است و باید با کمک شوراها و شناسایی ظرفیتها ، کارآفرینی و اشتغال را در مناطق محروم شکوفا کرد.

معاون عمرانی استانداری قزوین گفت :در برنامه ششم در کنار اعتبارات عمرانی منابع مالی خوبی از محل ارزش افزوده به روستاها اختصاص یافته است که عمران مناطق را تسریع می کند.

فرخزاد اضافه کرد: برخی سرمایه داران علاقمندند در زادگاه خود سرمایه گذاری کنند و ما نیز آمادگی داریم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: گردشگری روستایی از استعدادهای مغفول مانده در مناطق دورافتاده است که شوراهای جدید می توانند در این زمینه فعالتر عمل کنند.

 فرماندار شهرستان قزوین هم در این نشست گفت: امسال به غیر از اعتبارات مربوط به ارزش افزوده دهیاری‌ها، عمران و آبادانی روستا‌ها رشد ۵۰ درصدی در حوزه اعتبارات عمرانی داشته‌ایم.

موسوی افزود: در اعتبارات عمرانی سال جاری اولویت‌های مختلفی درنظرگرفته شده است که از موارد آن می‌توان به پروژه‌های نیمه‌تمام پیشرفت بالای ۷۰ درصد، مطالبات پیمانکاران از مصوبات سال‌های گذشته، توزیع راه روستایی در بسیاری از بخش‌ها و آب کشاورزی اشاره کرد.

وی یادآور شد: در صورت تغییرنکردن زمانبندی، مراسم تحلیف شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۲ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

تاکید بر توسعه گردشگری روستاها

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.