وی بابیان اینکه شرکت چینی مشاوره این طرح را برعهدهگرفته است، افزود: مسیر تهران به قم در مرحله تجهیز کارگاه قرار داشته ولی مسیر قم به اصفهان حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی را سپری کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در چند ماه گذشته درباره ایستگاه مرکزی قم بهعنوان ایستگاه تبادل سفر مطرحشده است که در این جلسه مقرر شد اقداماتی برای مطالعه ایستگاهی در میدان مطهری در دستور کار قرار گیرد که با توجه به عبور مترو بتوان بهرهوری بهتری از آن نمود.
وی با اشاره به تلاقی مسیر قطار سریعالسیر با متروی قم عنوان کرد: تغییر مسیر مترو و مسیریابی جدید برای قطار شهری باید بهگونهای انجام پذیرد که نواحی پرترددی را تحت پوشش قرار دهند تا بتوان همپوشانی مناسبی بین قطار سریعالسیر تهران-قم-اصفهان با متروی قم ایجاد کرد.
صبوری اجرای قطار سریعالسیر قم- اراک را در مدنظر قرار داد و گفت: مراحل مطالعاتی این طرح نیز در حال انجام است که قطعاً اتمام این پروژه نیز میتواند در افزایش ترددها، افزایش استفاده از ناوگان ریلی و تبدیلشدن به کانون تبادل قطارهای پرسرعت تبدیل شود.
انتهای پیام/ز