سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

اختصاص 400میلیارد ریال به شهرستان بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: 400 میلیارد ریال از مجموع اعتبارات استانی و نفت به شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حسن نوروزی  در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که مجموع کل اعتبارات استانی و نفت این استان در بودجه سال 96نیز سه هزار و 10 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد که دولت در بودجه سال 96 و به منظور تمرکز زدایی اقدام به واگذاری اختیارات بیشتری به استان ها کرد و 2ردیف شامل شاخص اعتبار توسعه ای استانها و 27 صدم مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه ورزش همگانی و دانش آموزی را به مجموع اعتبارات استان ها اضافه کرده است.

وی سهم کهگیلویه وبویراحمد را از اعتبار شاخص توسعه ای استانها افزون بر یکهزار و 40 میلیارد ریال و از 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز 2هزار و 50 میلیارد ریال ذکر کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت که اعتبارات استانی در سال 96 نیز حدود یکهزار و 200 میلیارد ریال است که در سال گذشته این رقم افزون بر یکهزار و 60 میلیارد ریال بوده است.

وی ابراز داشت که مجموع اعتبارات نفت از 550 میلیارد ریال سال گذشته نیز به بیش از یکهزار و 800 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

نوروزی تاکید کرد که میزان اعتبارات در قالب ماده 180 که در بودجه امسال به ردیف توازن منطقه ای تغییر نام داده از 2 هزار و 20 میلیارد ریال سال گذشته به 2 هزار و 640 میلیارد ریال در بودجه سال جاری افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد گفت که مجموع اعتبارات سال های 95 و 96 در استان افزون بر 85 درصد رشد داشته است.

نوروزی همچنین تاکید کرد که بر اساس قانون و تصمیم شورای برنامه ریزی استان حدود 20درصد از اعتبارات استان برای کمک های فنی و اعتباری برای جذب سرمایه گذار و ساز و کاری های تشویقی سرمایه گذاران پیش بینی شد.

مجموع این 20درصد اعتبارات در قالب کمک های فنی و اعتباری افزون بر 160 میلیارد ریال است.

 ضعف برخی مدیران شهرستان بویراحمد در جذب اعتبارات

فرماندار بویراحمد نیز با ابراز گلایه از ناتوانی و ضعف برخی مدیران در جذب اعتبارات، گفت: دستگاه هایی که بیشترین نیاز بودجه ای را داشته اند کمترین میزان اعتبار را جذب کرده اند.

سید محمد کاظم نظری اظهار داشت که البته برخی از این دستگاه ها و ادارات کل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلایه دارند که تخصیص ها را به آنها اطلاع نمی دهد.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مدعی است که تخصیص ها را اعلام می کنند و مشکل از ضعف و کوتاهی برخی مدیران و دستگاه ها در زمینه جذب اعتبارات است.

نظری با اشاره به برخی ابهام ها و شبهات در زمینه میزان تخصیص اعتبارات استانی به این شهرستان گفت که با وجود آنکه جمعیت و وسعت این شهرستان بیش از 43 تا 47 درصد است اما در شاخص های بودجه عدد شهرستان بویراحمد کمتر از 30 درصد است.

وی تاکید کرد یکی از حوزه هایی که ضمن فشار ها و نیازهای فراوان اعتبارای اما همواره مورد بی مهری واقع شده بخش راهسازی است.

وی گفت که یکی از مهمترین مطالبات و خواسته های مردم این شهرستان در بخش راه است که با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و سخت گذر بودن منطقه باید اهتمام ویژه ای نسبت به جذب اعتبارات برای تسریع در روند اجرای طرح های این حوزه انجام شود.

 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.