سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امور بین الملل راه آهن؛

ایتالیا، راه آهن سریع السیر قم-اراک را می‌سازد

نظری از احداث خط سریع السیر قم - اراک به طول ۱۱۷ کیلومتر به وسیله ایتالیایی‌ها در آینده نزدیک خبرداد و گفت: قرارداد احداث این پروژه بصورت فاینانس است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس نظری مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: منابع مالی ساخت پروژه خط سریع السیر قم - اراک ۸۵ درصد بصورت خارجی و تنها ۱۵ درصد از منابع داخلی تامین می‌شود.

وی در ادامه سرمایه گذاری مورد پیش بینی این پروژه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت قطار مورد نظر را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: شش رام قطار برای این مسیر پیش بینی شده است.

وی  افزود: در حال حاضر مطالعات امکان سنجی و طراحی مقدماتی این مسیر به وسیله ایتالیایی‌ها انجام شده است.

نظری ضمن اشاره به انعقاد موافقت نامه ساخت پروژه راه آهن قم – اراک بین دو کشور ایران و ایتالیا اظهار داشت: بر اساس این موافقت نامه در مدت شش ماه باید قرارداد پروژه مورد نظر بسته شود.

وی مدت زمان اجرای پروژه خط ۱۱۷ کیلومتری سریع السیر قم - اراک را سه سال اعلام کرد و گفت: این پروژه در تحول و شکوفایی اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: تفاهم نامه همکاری میان راه آهن ایران و ایتالیا نقطه عطفی در روابط و همکاری بین دو کشور است.

انتهای پیام/

 پیش بینی شش رام قطار برای مسیر قم – اراک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۶
من خودم یه طرح دادم که سواریا رو با سرنشیناش سوار قطار ببرن به شهرا که هم اتوبانا خلوت بشه هم ارزون ولی این طرح قبول نشد