سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ورود به فضای کار با رویکرد فنی زمینه ساز رشد در صنعت است

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق کشورگفت: ورود به فضای کار با رویکرد فنی زمینه ساز رشد در صنعت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد  محمد مام بیگی در مراسم راه اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی ایران گفت: با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی از سال گذشته فعالیت‌های خود را در راستای فرمایش مقام معطم رهبری پیش گرفته ایم، سال‌ها پیش کار با پیچیده‌ترین قطعات مورد نیاز در داخل کشور، امکان ساخت شان پیدا شده است.

وی افزود: یکی از حساس‌ترین قطعات مورد نیاز چاه‌های گازی که در گذشته توسط شرکت‌های اروپایی و امریکایی ساخته می‌شد درحال حاضر خودمان می‌سازیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق کشور با بیان اینکه ما آمادگی انتقال تجارب خودمان در راستای تعامل با پیمانکاران را داریم، افزود: ورود به فضای کار با رویکرد فنی زمینه ساز رشد در صنعت است.

مام بیگی گفت: نکته مهم این است که شرایط ویژه بخش اعظم گاز منطقه خانگیران بسیار می‌تواند در زمینه پیشرفت علمی و فنی میسر باشد و اگر ساخت مواد با پشتوانه علمی شکل بگیرد برای سازندگان ما توانایی پیش می‌آید.

وی افزود: بهره گیری از تیم فنی و مهندسی، کنترل کیفی بر روی مواد از جمله مزیت‌های کاری است که از سوی این موسسه انجام خواهد شد.


محمودی نایب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم، گفت: عدم وابستگی به واردات و حمایت از تولید داخلی از اهداف این شرکت بوده است.

وی تصریح کرد: همیشه دیده ایم که با افزایش قیمت نفت در‌های واردات به روی ما باز می‌شود و چنانچه قیمت نفت کاهش می‌یابد معضلات اقتصادی به ایران وارد می‌شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف، عدم وابستگی صد در صدی به واردات از کشود‌های خارجی است، گفت: اقتصاد ما باید اقتصاد برونگرا و برون نگر باشد یعنی در عین حال که ازتولید داخلی حمایت میکند رویکردش تولید برای صادرات باشد.

محمودی افزود: شرکت‌های دانش بنیان و فن آور می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند، در این راستا می‌طلبد که دولت با برنامه ریزی وارد شود و تولید برای صادرات را رقم بزند.

وی گفت: شرکت‌های دانش گستر باید به دنبال توسعه دستاورد‌های خود به خارج از مرز‌ها باشند که این نشان این است که به دنبال توقع دوری از صنایع نیستیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: در آینده شاهد پیشرفت در تولید صنایع در صنعت نفت و گاز خواهیم بود که با حمایت دولت از تولید داخلی این صنعت می‌تواند پایدار و ادامه داشته باشد.

محمودی با اشاره به برگزاری، نمایشگاه قطعات و تجهیزات نفت، گاز و صنایع وابسته، گفت: برگزاری این نمایشگاه ما پی خواهیم برد که استان خراسان رضوی در راستای اعتلای اقتصاد مقامتی می‌تواند گام بردارد که با افتتاح مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی ایران شتاب بیشتری به آن ببخشد.

انتهای پیام//ف. ح

کاهش قیمت نفت معضل اقتصادی به همراه دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.